ریزش قیمت ها در بازار مسکن

ریزش قیمت ها در بازار مسکن
ریزش قیمت ها در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بازار خرید آپارتمان در فاصله ۳۰ کیلومتری پایتخت وضعیت میانه رکود و رونق را تجربه می‌کند. در پرند و پردیس هنوز خریدار مسکن در حجم مناسب وجود دارد. با این تفاوت که در...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بازار خرید آپارتمان در فاصله ۳۰ کیلومتری پایتخت وضعیت میانه رکود و رونق را تجربه می‌کند. در پرند و پردیس هنوز خریدار مسکن در حجم مناسب وجود دارد. با این تفاوت که در این دو شهر نیز هم چون تهران خرید سرمایه‌ای ملک به شدت کاهش یافته است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مهر در پردیس حدود ۳میلیون و در پرند حدود ۲ میلیون تومان اعلام می‌شود که نسبت به نیمه اول سال ۲۰ درصد کاهش یافته است. سطح فعلی قیمت‌ها ۵/ ۱ برابر پاییز ۹۷ است.

قیمت املاک مسکونی واقع در شهر های جدید حومه پایتخت فرو نشست کرد، بر اساس تحقیقات میدانی از تازه‌ ترین شرایط بازار مسکن دو شهر جدید اطراف تهران پرند و پردیس حکایت از ریزش قیمت‌ های پیشنهادی و قطعی فروش واحد های مسکونی در این شهر ها در مقایسه با نیمه اول سال دارد. این فرو نشست قیمتی هم‌ اکنون در ۴ گروه متنوع واحدهای مسکن مهر از یک سو و هم چنین سایر واحد های مسکونی غیر مسکن مهر در این دو شهر جدید مشاهده می‌ شود. بر اساس تحقیقات و شواهد، هم چنین از کاهش ۲۵ درصدی قیمت آپارتمان‌ های مسکونی در حدود ۳۰ کیلومتری شهر تهران یعنی دو شهر جدید پرند و پردیس خبر می‌ دهد.

تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است، هم ‌اکنون بازار معاملات مسکن این دو شهر جدید برخلاف شهر تهران که در رکود شدید معاملاتی به سر می‌ برد، رکود شدید را تجربه نمی‌کند، در واقع در حالی که بازار معاملات مسکن این دو شهر جدید در وضعیت رکود شدید قرار ندارد اما شرایط بازار و حجم معاملات مسکن در این شهر ها نیز به گونه‌ ای نیست که بتوان از این شرایط تعبیر به رونق کرد.با این حال، مهم ‌ترین شاخصه بازار معاملات مسکن در این دو شهر جدید در مقطع زمانی فعلی را می‌توان فرونشست قیمت آپارتمان اعم از واحد های مسکن مهر و واحد های غیر مسکن مهر اعلام کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)