ریزش قیمت ها در بازار مسکن

ریزش قیمت ها در بازار مسکن
ریزش قیمت ها در بازار مسکن

آهن پرایس : بازار مسکن در 10 روز گذشته به ویژه از ابتدای هفته پیش تاکنون روزهای آرام تری را پشت سر گذاشته و قیمت‌ها تحت‌ تأثیر ریزش نرخ ارز، تاحدودی نسبت به مهرماه کاهش یافته و به نظر می رسد در صورت تداوم ریزش نرخ‌ دلار در هفته‌های آینده، قیمت‌ها در این بازار نیز به طرز مشهودی شکسته شود. بسیاری از مالکانی که...

آهن پرایس : بازار مسکن در 10 روز گذشته به ویژه از ابتدای هفته پیش تاکنون روزهای آرام تری را پشت سر گذاشته و قیمت‌ها تحت‌ تأثیر ریزش نرخ ارز، تاحدودی نسبت به مهرماه کاهش یافته و به نظر می رسد در صورت تداوم ریزش نرخ‌ دلار در هفته‌های آینده، قیمت‌ها در این بازار نیز به طرز مشهودی شکسته شود. بسیاری از مالکانی که به قصد سرمایه‌گذاری در یکی دو سال اخیر، ملک خریداری کرده بودند، ‌اکنون با سیگنال‌هایی که از بازار ارز گرفته‌اند در واقع دریافته‌اند که دوره روند صعودی قیمت‌ها  به سر رسیده و به همین دلیل به دنبال نقد کردن سرمایه خود هستند زیرا امکان سوددهی این بازار همانند ۷ماه گذشته تقریبا ممکن نیست.

 در ماه‌های گذشته تعداد خریداران در بازار بیشتر از فروشندگان بود اما این روزها تعداد فروشندگان و همچنین آگهی‌های فروش به طرز مشهودی افزایش یافته است و می توان گفت سوت پایان دوران رکود به سر آمده و باید منتظر به صدا درآمدن زنگ‌های رونق معاملات در این بازار بود. اگر این رونق اتفاق بیافتد روزهای خوب صنعت ساخت و ساز آغاز می شود که با توجه به نقش مهم این بخش در اقتصاد کشور می‌توان به روزهای روشن بازار مسکن امیدوار بود. یک کارآفرین و فعال بخش ساخت و ساز مسکن درباره وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیرگفت: در عکس‌العمل کاهش قیمت ارز، شاهد افزایش آگهی‌های فروش ملک و کاهش قیمت مسکن بودیم و انتظار بازار این است که با کاهش قابل توجه نرخ ارز و بالارفتن ارزش پول ملی؛ قیمت مسکن پایین بیاید. سید مجید نیکنژاد تصریح کرد : باید توجه داشت که عرضه مسکن در بازار زیاد شده در نتیجه متقاضی با احتیاط بیشتری نسبت به معامله اقدام می کند و انتظار دارد قیمت‌ها در این بازار بیشتر ریزش کند. اکنون تعداد بیشتری از فروشندگان در مقابل تعداد خریداران وجود دارند.

وی بیان کرد: ریزش قیمت بازار مسکن در شهرها و مناطق مختلف با یکدیگر فرق دارد .برای مثال : در برخی مناطق تهران ممکن است قیمت‌ها کاهش یابد اما در شهرهای دیگر که هنوز قیمت مسکن زیر قیمت ذاتی قرار دارد، این کاهش اتفاق نیافتد.  وی ادامه داد: در شرایط فعلی کاهش قیمت‌ها در کلانشهرها بیشتر اتفاق می افتد زیرا در چند منطقه تهران مانند مناطق یک، دو، سه و به عبارت بهتر مناطق شمالی پایتخت ، نرخ‌ها از قیمت ذاتی مسکن بیشتر است. در واقع اکنون با کاهش قیمت زمین، نرخ مسکن پایین می‌آید. در این روزها هنوز نرخ مصالح کاهش نیافته و اگر بنا باشد قیمت ساختمان متعادل شود، این مساله باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)