زمین ارزان، طرح جدید مجلسی ها

زمین ارزان، طرح جدید مجلسی ها
زمین ارزان، طرح جدید مجلسی ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یازدهم در رابطه با طرح جدید مجلس برای رفع مشکلات مسکن مردم گفت: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت خود با توجه به مشکلات بازار مسکن، رسیدگی به این بخش را...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یازدهم در رابطه با طرح جدید مجلس برای رفع مشکلات مسکن مردم گفت: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت خود با توجه به مشکلات بازار مسکن، رسیدگی به این بخش را در دستور کار خود قرار داده است.

 تا کنون بیش از 18 جلسه کارشناسی با حضور اعضای کمیسیون، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک های عامل، بنیاد مسکن، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شده است. همچنین دو فوریت  این طرح بعد از اعلام وصول در صحن علنی مجلس رای آورد و هفته آتی مواد آن برای به قانون تبدیل شدن مورد بررسی قرار می گیرد. این طرح از سه محور اساسی؛ زمین ارزان، تامین منابع مالی و تهیه مصالح ساختمانی تشکیل شده است.

 در این طرح دولت مکلف است، تمامی اراضی مستعد ساخت مسکن در درون شهرها که در دست نهاد های دولتی و همچنین اراضی حریم شهرها که در دست جهادکشاورزی است را، شمارش کند. طبق این طرح اراضی مناسب ساخت مسکن باید در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی با توجه به ضوابط تعیین شده در آیین ‌نامه اجرای ذیل طرح قرار گیرد. با توجه به این که 60 تا 70 درصد قیمت مسکن را نرخ زمین تشکیل می دهد انتظار می رود با اجرای این طرح گسترده بخش عظیمی از مشکلات بازار مسکن برطرف بشود.

 محور دوم نحوه تامین منابع مالی است. در این طرح پیش بینی شده که با تشکیل صندوق ملی مسکن این مشکل رفع گردد .محور سوم مصالح ساختمانی می باشد که عمده ی آن آهن آلات و سیمان می باشد که خوش بختانه کشور ما قطب تولید آن در خاورمیانه می باشد. البته این طرح زمان بر می باشد و آنچه که کاملا مشخص است قرار نیست تا آخر امسال عملی شود. البته اگر مشکل مسکن در ایران را از ریشه بررسی کنیم به بحث های مالیاتی که بخش مسکن را به یک بازار سرمایه تبدیل کرده می رسیم و درمان آن ورود قضایی و اخذ مالیات های سنگین از مالکان ملک ها می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)