زنگ خطر عرضه مسکن

زنگ خطر عرضه مسکن
زنگ خطر عرضه مسکن

دومین زنگ خطر درباره وضعیت عرضه جدید مسکن در شهر تهران به صدا درآمد. بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان آهن پرایس در خصوص وضعیت عرضه مسکن نوساز در پایتخت نشان می دهد که قبل از این، اولین اخطار ...

دومین زنگ خطر درباره وضعیت عرضه جدید مسکن در شهر تهران به صدا درآمد. بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان آهن پرایس در خصوص وضعیت عرضه مسکن نوساز در پایتخت نشان می دهد که قبل از این، اولین اخطار در حوزه مسکن به لحاظ کاهش محسوس حجم عرضه واحدهای مسکونی تازه‌ساز به بازار مسکن شناسایی شده بود و هم اکنون زنگ دوم به لحاظ کاهش بی‌سابقه سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز در مناطق مختلف تهران به صدا در آمده است.

آمارهای ارائه شده نشان می دهد که طی سال 98 برای پنجمین سال پیاپی تیراژ عرضه جدید واحدهای مسکونی به بازار مسکن به طور متوسط معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از کف نیاز به عرضه جدید مسکن به بازار کمتر بود و از سوی دیگر نیز با کاهش سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز در روزهای پایانی سال 98 و رسیدن به کمترین میزان خود طی سه سال اخیر، زنگ خطر دوم در بازار به لحاظ افت تیراژ به صدا در آمد.

آمارهای رسمی مربوط به آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران، از سوی دیگر حاکی از آن است که میزان کاهش معاملات خرید واحدهای مسکونی نوساز نیز نسبت به همه گروه‌های سنی واحدهای مسکونی معامله شده در بازار مسکن پایتخت در روزهای پایانی سال ۹۸ بیشتر بوده است. این موضوع بدین معناست که بیشترین میزان افت معاملات ملکی در میان تمامی گروه های واحدهای مسکونی، مربوط به واحدهای نوساز بوده است. بنابراین سهم فروش واحدهای مسکونی نوساز در ماه پایانی سال 98 معادل با 20 درصد در مقایسه با سهم فروش این گروه از واحدهای مسکونی در مقطع زمانی مشابه سال گذشته کاهش یافت؛ این در حالی است که به طور کلی میزان افت تعداد معاملات خرید مسکن شهر تهران در میان همه رده‌های سنی واحدهای مسکونی به طور متوسط ۱۸ درصد بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)