ساماندهی بازار مسکن

ساماندهی بازار مسکن
ساماندهی بازار مسکن

یکی از مهم ترین مطالبات مردم از مجلس یازدهم از همان روزهای آغاز به کار این مجلس، ساماندهی بازار مسکن بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز یکی از محورهای اصلی کار این مجلس را ساماندهی بازار مسکن اعلام کرده و قول دادند تا از...

یکی از مهم ترین مطالبات مردم از مجلس یازدهم از همان روزهای آغاز به کار این مجلس، ساماندهی بازار مسکن بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز یکی از محورهای اصلی کار این مجلس را ساماندهی بازار مسکن اعلام کرده و قول دادند تا از هیچ تلاشی برای تامین مسکن ارزان و مناسب برای اقشار مختلف جامعه و به ویژه خانه دار کردن جوانان کوتاهی نکنند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماهی که از آغاز به کار این مجلس می گذرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو طرح را برای ساماندهی بازار مسکن در دستور کار خود قرار دادند. اولین طرح از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با رای نمایندگان به دو فوریت آن در دستور کار مجلس قرار گرفت. این طرح که تحت عنوان " اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم" مطرح شد در راستای اصلاح قانون و اخذ مالیات از خانه های خالی و ممانعت از احتکار مسکن در مجلس یازدهم دنبال شد.

بر اساس این طرح مالکان واحدهای مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای یکصد هزار نفر اگر در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از چهار ماه به عنوان خانه خالی شناسایی شوند، به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد بدین صورت که در سال اول معادل شش برابر مالیات تعلق گرفته، سال دوم معادل دوازده برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه باید مالیات پرداخت کنند.یکی از اهداف این طرح جلوگیری از احتکار واحدهای مسکونی و افزایش عرضه مسکن به بازار با کوتاه کردن دست دلالان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بررسی و تصویب این طرح در جلسه علنی مجلس تاکید کرد: هدف از اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای اخذ مالیات از خانه های خالی؛ عرضه واحدهای خالی به بازار بوده و هدف افزایش درامد مالیاتی نیست. در این طرح به دنبال این هستیم که از احتکار مسکن در کشور جلوگیری شود نه اینکه اگر فردی پنج واحد مسکن دارد از او ما مالیات بگیریم.در این قانون ما قصد داریم افرادی که با سرمایه کشور خانه ساخته اند، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند تا مورد استفاده قرار گیرد. هدف این طرح این است که فردی که 10 خانه دارد آن را به بازار عرضه کند تا مورد استفاده قرار گیرد. اینکه چرا یک فرد 10 خانه دارد بحث دیگری است و باید در جای دیگر بررسی شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)