سایه رکود بر بازار مسکن

سایه رکود بر بازار مسکن
سایه رکود بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن منجر به افزایش قیمت‌ها و رکود در خرید و فروش شده است. رحمت‌الله فیروزی عضو ارشد کارگروه بررسی مسکن، درباره نقاط  قوت طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن بیان کرد: در این طرح به...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن منجر به افزایش قیمت‌ها و رکود در خرید و فروش شده است. رحمت‌الله فیروزی عضو ارشد کارگروه بررسی مسکن، درباره نقاط  قوت طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن بیان کرد: در این طرح به سه موضوع مهم توجه زیادی شده است. بحث تامین زمین ارزان‌ قیمت، ارائه تسهیلات مناسب و تامین مصالح ارزان ‌قیمت سه مولفه اصلی است که در این طرح دیده شده و توجه به آنها می‌تواند بستر مناسب ساخت مسکن و افزایش عرضه به بازار را فراهم کند. وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار مسکن، مجلس شورای اسلامی نباید از هیچ تلاشی برای اثرگذاری در این بازار کوتاهی کند. تصویب و اجرایی شدن این طرح می ‌تواند در بازه زمانی یکساله اثر مطلوبی را در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی بازار مسکن نیز وجود خانه‌ های خالی و همچنین عقب ‌ماندگی در ساخت مسکن می ‌باشد که باعث شده تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورد و تقاضا نسبت به عرضه بالاتر بوده و به دنبال آن قیمت‌ها نیز افزایش یابد. از سوی دیگر ما شاهد رکود در بازار مسکن نیز می ‌باشیم چرا که با بالارفتن قیمت‌ها مردم توانایی خرید خود را از دست می ‌دهند و با شرایط کنونی با وجود رکود در معاملات انتظار می رود بازار دچار تعدیل شود اما بازار با ثبت نتیجه ای وارونه افزایش را ثبت می کند. 

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در این رابطه افزود: برای بسیاری از این پرونده‌های بخش مسکن رای صادر شده است و روند بررسی بقیه ادامه دارد، با این حال مقرر شد نامه ‌ای به رئیس قوه ‌قضائیه تنظیم و درخواست کنیم که شعب خاصی برای بررسی این پرونده‌ ها اختصاص داده تا مسائل هر‌چه سریع ‌تر بررسی و آرا صادر شود و مسائل واحدهای باقی‌ مانده از مسکن ‌مهر با حمایت دیگر دستگاه‌ ها تا پایان امسال حل و فصل و پرونده آن بسته شود، تا با تزریق مسکن های فوق قیمت های کاذب مسکن شکسته شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)