سرنوشت بازار مسکن تا پایان سال

سرنوشت بازار مسکن تا پایان سال
سرنوشت بازار مسکن تا پایان سال

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان بخش مسکن نظرهای متفاوتی را در مورد آینده مسکن بیان می کنند. برخی از آنها اعتقاد دارند که با ادامه داشتن روند افزایشی قیمت، کشش مقاومتی تقاضا افزایش پیدا می کند اما برخی دیگر بر این باورند که کاهش عرضه مسکن موجب افزایش قیمت ها شده است و تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت بطوری که ادامه این روند بازار را به سمت رکود می کشاند. کارشناسان این

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان بخش مسکن نظرهای متفاوتی را در مورد آینده مسکن بیان می کنند. برخی از آنها اعتقاد دارند که با ادامه داشتن روند افزایشی قیمت، کشش مقاومتی تقاضا افزایش پیدا می کند اما برخی دیگر بر این باورند که کاهش عرضه مسکن موجب افزایش قیمت ها شده است و تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت بطوری که ادامه این روند بازار را به سمت رکود می کشاند.

کارشناسان این بخش از مدت ها قبل افزایش قیمت را پیش بینی کرده بودند اما این روند افزایشی به اندازه ای اوج گرفته است که شاهد کاهش معاملات هستیم. با این وجود بازار مسکن در سال 98 بار دیگر وارد رکود خواهد شد. در خرداد ماه امسال فقط شاهد رونق بازار سکه و طلا بودیم و دلیلش هم آن است که وقتی بازار تلاطم دارد، ورود سرمایه به بخش مسکن ریسک است. از طرفی بازار مسکن به این سرعت اشباع نخواهد شد چراکه 5 سال در رکود به سر برده و اکنون مسیری را طی می کند که بتواند خلاء های قبلی را پر کند؛ به همین دلیل روند افزایشی قیمت ها همچنان ادامه دار است.

در شرایطی که قیمت دلار به صورت روزانه افزایش می یابد، بازار مسکن نیز از معاملات فاصله می گیرد زیرا این دو بازارهای موازی با هم هستند. خریداری که سرمایه خود را در بخش مسکن می گذارد، این ریسک را نمی پذیرد که برای مثال اگر واحدی را به مبلغ 200 میلیون تومان می خرد، چند ماه بعد آن را به مبلغ 190 میلیون بفروشد! با افت و خیز قیمت دلار سرمایه گذاران وارد بخش مسکن نمی شوند تا ضرر نکنند. 

هم اکنون نیز سطح تقاضا بالا است اما کسی حاضر نیست با شرایط فعلی وارد معامله شود. از طرفی فروشنده نیز وارد فاز خرید و فروش نمی شود زیرا انتظار دارد که واحد خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند؛ از این رو پیش بینی می شود افزایش قیمت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)