سقف قیمت دلار شکست!

سقف قیمت دلار شکست!

تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی در خاورمیانه کلیه بازارهای مالی و کالایی را تحت تأثیرقرار داده است به طوری که قیمت دلار از سقف کانال حمایتی هم عبور کرد و پیشگام نوسانات افزایش قیمت آهن و فولاد در بازار داخلی شد...

آهن پرایس: سیر افزایشی قیمت آهن آلات که در یک ماه اخیر به طور جسته و گریخته آغاز شده است، روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن و فولاد داخلی مشاهده شد اما برخی حوزه‌ها قیمت روز آهن را ثابت اعلام کردند.

روند افزایشی بازار ارز نیز ادامه داشت و قیمت دلار سقف مقاومت 55 هزار تومانی را شکست و در پایان روز روی 55 هزار و 200 تومان معامله شد.

به گفته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نوسانات افزایشی قیمت دلار هیجانی و بدون دلایل اقتصادی است و داوم چندانی نخواهد داشت، این درحالی است که برخی تحلیلگران علت افزایش آن را سیگنال اخبار منفی سیاسی منطقه و خاورمیانه دانستند.

به دنبال ارسال سیگنال‌های منفی اخبار سیاسی و نرخ دلار، افزایش قیمت میلگرد آجدار روز گذشته نیز در غالب مبادی فروش ادامه داشت طوری که قیمت هر کیلو میلگرد بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت؛ اما تعدادی از شرکت‌ها هم قیمت محصولات خود را ثبات نگه داشتند.

آخرین قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد امیرکبیر

23.510

23.600

23.600

قیمت روز تیرآهن نیز جز در برخی مبادی فروش روند ثابتی داشت؛ اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها با افزایش 20 تا 150 هزار تومانی عرضه شد.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت ناودانی اروپایی هم در چند کارخانه با افزایش 200 تا 300 تومانی همراه بود اما تعدادی از مبادی فروش هم ثبات قیمت داشتند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل پایا اصفهان افزایش هزار تومانی را تجربه کرد. گفتنی است قیمت لوله گازی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله جدار چاه و سایر لوله‌ها در بیشتر مبادی فروش ثبات داشتند.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق گرم در اکثر مبادی فروش با افزایش 300 تومانی عرضه شدند اما در چند کارخانه نیز ثبات داشتند. قیمت ورق شیروانی رنگی، قیمت ورق استیل و سایر ورق‌های سرد هم به تبعیت از روند فعلی بازار افزایش 300 تومانی داشتند.

گزارش‌ها حاکی از عرضه 272 هزار و 91 تن مقطع فولادی در بورس کالا است که از این میزان حدود 222 هزار و 574 تن به میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت میلگرد بورسی امروز حدود 21 هزار و 196 تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه‌براین 32 هزار و 317 تن تیرآهن عرضه می‌شود که قیمت آن 22 هزار و 738 تومان تعیین شده است؛ حدود 17 هزار تن نیز ورق گرم عرضه می‌شود که قیمت هر کیلو از این محصول هم 29 هزار تومان است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت آهن به جان رسید

همانطور که از نوسانات قیمت آهن آلات برمی‌آید روند افزایشی محصولات همچنان ادامه دارد و محرکه‌های اصلی آن هم افزایش قیمت دلار و اخبار سیاسی منفی تقلی می‌شود اما با همه اینها بازار مقاطع همچنان با رکود جدی و عمیق تقاضا مواجه است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)