سیگنال های غلط در بازار مسکن

سیگنال های غلط در بازار مسکن
سیگنال های غلط در بازار مسکن

آهن پرایس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : مطرح شدن سقوط قیمت مسکن بی معنی است. سیگنالهای غلطی که به بازار مسکن داده می شود صنعت ساختمان را زمین گیر می کند. به سیگنالهای گمراه کننده توجه ...

آهن پرایس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : مطرح شدن سقوط قیمت مسکن بی معنی است. سیگنالهای غلطی که به بازار مسکن داده می شود صنعت ساختمان را زمین گیر می کند. به سیگنالهای گمراه کننده توجه نکنید.

خشایار باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران و کارشناس ارشد حوزه مسکن درباره قیمت مسکن و نوسانات بازار ارز گفت : مسکن نسبت به سایر بازارها استثناء است چون بازار مسکن بازار چالاکی نیست و تاثیرپذیری اش از ارزش پول ملی خیلی سریع و در لحظه نمود پیدا نمی کند.

وی در ادامه افزود : همواره گفته ام نرخی که در بازار مسکن می بینیم متاثر از قیمت ارز در چند ماه گذشته است و اکنون هم همین است و این پیش بینی را داشتیم که با این سیر صعودی که بازار ارز دارد احتمالا بازار مسکن دیگر متاثر نخواهد بود، چون توان خرید مشتری این امکان را ایحاد نمی کند که بیشتر از این قیمت مسکن بالا برود. باقرپور با تاکید بر اینکه اگر روند افزایش قیمت ارز مثل گذشته بود شیب افزایش قیمت مسکن تناسبی با آن نداشت، به تغییرات بازار بعد از انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت : به دنبال اتفاقاتی که یک هفته قبل از انتخابات آمریکا و بعد از آن افتاد و قیمت ارز شیب نزولی پیدا کرد، متاسفانه بسیاری از دست اندرکاران حوزه مسکن از جمله رئیس صنف مشاوران املاک و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و برخی از نماینده های مجلس سیگنال های غلطی به بازار دادند و پیش بینی سقوط آزاد قیمت ها در بازار مسکن را مطرح کردند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در ادامه اظهارداشت : من همان زمان هشدار دادم که قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کند چون این قیمت متعلق به زمانی است که قیمت دلار در محدوده کنونی بود و مسئله دیگر این است که در سوابق تاریخی کشور و حتی در زمان قطعنامه 598 که شاهد سقوط قیمت ارز بودیم ،بازار مسکن متاثر از افت شدید قیمت ارز نشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)