شرایط در بازار مسکن

شرایط در بازار مسکن

بازار اجاره و فروش مسکن در رکود به سر می برد و هنوز رونق نیافته است. این رکود به گونه ای بوده است که بسیاری از کارشناسان در این حوزه ابراز ناامیدی برای بهبود این وضعیت کرده اند...

در ایران نگاه به مسکن، نگاهیست که به عنوان کالایی برای سرمایه گذاری به آن می کنند. با وجود وابستگی بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک به آن می توان گفت که رونق در آن می تواند موجب تحقق در اقتصاد مقاومتی شود. هر گاه که از اقتصاد مقاومتی یاد می شود، مسکن را به عنوان صنعتی برای پیشرفت این اقتصاد می دانند. مسکن بدلیل داشتن قابلیت های بسیاری از قبیل ایجاد شغل و همچنین بدلیل وابستگی بسیاری از صنایع در ایران نگاه به مسکن، نگاهیست که به عنوان کالایی برای سرمایه گذاری به آن می کنند. با وجود وابستگی بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک به آن می توان گفت که رونق در آن می تواند موجب تحقق در اقتصاد مقاومتی شود.

هر گاه که از اقتصاد مقاومتی یاد می شود، مسکن را به عنوان صنعتی برای پیشرفت این اقتصاد می دانند. مسکن بدلیل داشتن قابلیت های بسیاری از قبیل ایجاد شغل و همچنین بدلیل وابستگی بسیاری از صنایع به آن، جزء یکی از معیارها برای پیشرفت اقتصادی می باشد. به عقیده فعالان حوزه صنعت، بخش مسکن و ساخت و ساز بدلیل سود آوری بسیار اهمیت زیادی در اقتصاد بین الملل دارد و بدلیل محسوب شدن این بخش به عنوان معیار عدالت اجتماعی، باید توجه ویژه ای به آن داشت.

خروج آرام مسکن از رکود

طی سال های اخیر، بازار اجاره و فروش مسکن در رکود به سر می برد و هنوز رونق نیافته است. این رکود به گونه ای بوده است که بسیاری از کارشناسان در این حوزه ابراز ناامیدی برای بهبود این وضعیت کرده اند. اگرچه عده ای دیگر بر این عقیده اند که دلیل این رکود، سودهای بالای بانک ها برای سپرده ها می باشد که این مشکل در چند ماه اخیر حل شده است و نرخ سودهای بانکی کاهش یافته است. همین کاهش سودهای بانکی موجب شده تا بسیاری از سرمایه ها از بانک ها خارج و وارد معاملات مسکن گردد و رکود را از این حوزه به آرامی خارج کند. این در شرایطی است که اکثر معاملات مسکن در فصل تابستان صورت می گیرد اما اکنون با وارد شدن به آخرین روز های این فصل هم شاهد تب تاب تازه ای در حوزه مسکن هستیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)