شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن
شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

آهن پرایس: شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به دستور مصوبات ستاد ملی کرونا تغییر کرد و مبلغ وام برای مستاجران تهرانی از 50 به 70 میلیون تومان افزایش یافت. شیوه پرداخت وام ودیعه مسکن به دو صورت است که در حالت اول این مبلغ در اختیار مالک قرار می گیرد و مستاجران سود و کارمزد ...

آهن پرایس: شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به دستور مصوبات ستاد ملی کرونا تغییر کرد و مبلغ وام برای مستاجران تهرانی از 50 به 70 میلیون تومان افزایش یافت.

شیوه پرداخت وام ودیعه مسکن به دو صورت است که در حالت اول این مبلغ در اختیار مالک قرار می گیرد و مستاجران سود و کارمزد آنرا طی یکسال پرداخت می کنند که مبلغ سود 13 درصد می باشد و دیگر آنکه وام مستقیما به مستاجر داده می شود و اقساط آنرا با سود 12 درصدی پرداخت خواهد کرد. باز پرداخت این تسهیلات به این صورت است که تسهیلات تا مبلغ 30 میلیون تومان 3 ساله و 30 میلیون تومان به بالا 5 ساله است.

شیوه ی قسط بندی به این صورت است که قسط وام 25 میلیون تومانی حدود 830 هزار تومان، 40 میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان و 70 میلیون تومانی حدود یک میلیون و 550 هزار تومان است. سود وام 25 میلیونی حدود 5 میلیون تومان، وام 40 میلیون تومانی حدود 13.3 میلیون و وام 70 میلیونی حدود 23.5 میلیون تومان است.

اگرچه شرایط و مقررات این تسهیلات در سال 1399 در سال جاری نیز به قوت خود باقیست، اما شرایط پرداخت با تغییرات جزئی ولی مهم همراه است. بدین صورت که با افزایش 10 میلیون تومانی وام ودیعه مسکن شهرستان ها، دیگر پرداخت این وام با سفته امکان پذیر نیست. در حالیکه این وام در سال گذشته با مبلغ 15 میلیون تومان با سفته پرداخت می شد اما با افزایش به مبلغ 25 تومان نیاز به داشتن یک ضامن کارمند هست.  از این رو  تعداد مستاجران کمتری موفق به دریافت این وام ودیعه می شوند که نیاز است ستاد ملی کرونا توجه مجزایی به این بخش داشته باشد. 

طی مصوبه ستاد ملی کرونا مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده و بانک ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مسکن دغدغه جوانان

شرایط و مقررات مرتبط بر این تسهیلات در سال 1399، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است. تا سقف مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از بسته تسهیلات کرونایی، در سال 1400 به پرداخت تسهیلات برای این موضوع اختصاص داده می‌شود.

معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن شرایط دریافت وام را به شرح زیر اعلام کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات ودیعه مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند، متقاضیان باید دارای اجاره‌ نامه رسمی یا اجاره‌ نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند، تاریخ انعقاد اجاره‌ نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال 1400 باشد و چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌ ‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)