شرط افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن

شرط افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن
شرط افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به شرایط افزایش سقف تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن اظهار داشت: یکی از شرط های افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، استطاعت مالی متقاضیان برای باز پرداخت این تسهیلات می باشد. تسهیلات مسکن همواره تا 50 درصد قیمت مسکن در دستور کار بانک ها قرار داشته است. ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به شرایط افزایش سقف تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن اظهار داشت: یکی از شرط های افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، استطاعت مالی متقاضیان برای باز پرداخت این تسهیلات می باشد. تسهیلات مسکن همواره تا 50 درصد قیمت مسکن در دستور کار بانک ها قرار داشته است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن در جواب به این پرسش که سیاست بانک مسکن هموار بر این بوده که پرداخت تسهیلات 50 درصد قیمت باشد، حال اگر بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قیمت مسکن در سال آینده افزایش یابد ایا سقف تسهیلات 80 میلیونی نیز افزایش می یابد، گفت: حفظ قدرت خرید متقاضیان و پرداخت تسهیلات تا 50 درصد قیمت مسکن همواره در دستور کار تمامی بانک های زیر مجموعه قرار داشته است.

وی در ادامه افزود: در راستای افزایش سقف تسهیلات، این موضوع وجود دارد که افزایش سقف باید بگونه ای باشد که متقاضیان استطاعت بازپرداخت آن را داشته باشند. در صورتی که بازپرداخت در استطاعت متقاضیان نباشد، این امر به مطالبات معوق تبدیل خواهد شد. یکی از فاکتورهایی که برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن همواره  لحاظ می‌شود این است که گروه‌های هدف بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند

رحیمی انارکی اظهار داشت: با توجه به این موضوع، در صورتی که توان مالی و قدرت خرید متقاضیان و توان باز پرداخت اقساط افزایش یابد، می توان بر روی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تصمیم گیری کرد.
بر اساس آمار های بدست امده از سوی بانک مرکزی، میزان معاملات مسکن در دو تا سه ماه اخیر حدود 10 تا 15 درصد با افزایش مواجه شده است. با توجه به این امر رئیس اتحادیه املاک، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن پیش بینی کرده اند سال آینده نرخ مسکن در حد شاخص تورم و یا دو درصد بالاتر افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر قیمت مسکن افزایش یابد، که برای حفظ قدرت خرید، نیاز است تا تسهیلات مسکن نیز به تناسب این افزایش، تقویت شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)