شکست بازار مسکن

شکست بازار مسکن
شکست بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، شرایط حال حاضر بازارمسکن عادی نیست و کشور با پدیده ی «شکست بازار» مواجه شده است. شکست بازار بدین معنی است که عرضه و تقاضا وجود دارد اما معاملات به شدت کاهش یافته است. طی سال های اخیر، تعداد خانه های خالی بسیار افزایش یافته بطوری که رشد 31 درصدی نسبت به سال های قیل داشته است. منطقی است که اگر تعداد خانه های خالی افزایش یابد از سوی دیگر 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، شرایط حال حاضر بازارمسکن عادی نیست و کشور با پدیده ی «شکست بازار» مواجه شده است. شکست بازار بدین معنی است که عرضه و تقاضا وجود دارد اما معاملات به شدت کاهش یافته است. طی سال های اخیر، تعداد خانه های خالی بسیار افزایش یافته بطوری که رشد 31 درصدی نسبت به سال های قیل داشته است. منطقی است که اگر تعداد خانه های خالی افزایش یابد از سوی دیگر قیمت ها روند کاهشی داشته باشد اما با وجود این خانه های خالی همواره با رشد قیمت مواجه هستیم.
طبق آمارها نیاز به مسکن، مردم را به شدت تحت فشار قرار داده و تأمین آن یکی از موارد جدی بر سر راه ازدواج جوان ها است. عدم دسترسی به مسکن مناسب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد به طور مثال درایران ما  شاهد کمبود مسکن ارزان قیمت و عدم توان مالی متقاضیان هستیم. در شرایطی که اقشار جامعه توانایی لازم برای تأمین مسکن را ندارند، خانه های خالی دست سوداگران وجود دارد که بدون در نظر گرفتن شرایط بطور متوالی قیمت ها را افزایش می دهند. این موضوع موجب می شود تا قیمت خانه ها سریع تر از تورم افزایش یابد و بسیاری از متقاضیان در تأمین مسکن با مشکل مواجه شوند. 
یکی دیگر از دلایل «شکست بازار» تفاوت منطقه ای در قیمت خانه هاست. با توجه به قیمت های متفاوت در مناطق مختلف شهرها، متقاضیان در تأمین مسکن دچار مشکل می شوند که علت آن هم عدم برنامه ریزی مناسب دولت است. همانطور که شاهد بودیم بی ثباتی و نوسانات قیمت نیز منجر به کناره گیری متقاضیان از خرید مسکن شده است که این مورد می تواند موجب رکود دوباره ی بازار مسکن شود. اگر بازار مسکن به رکود برسد، بازارهای مرتبط با آن از جمله بازار آهن و مصالح ساختمانی نیز دچار این رکود تورمی می شوند و اقتصاد این بخش با شکست مواجه خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)