شکستِ نـوسازها در بازار مسکن

شکستِ نـوسازها در بازار مسکن
شکستِ  نـوسازها در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایـس در تحلیل بازار مسکن ؛ جهش تقاضای مسکن به سمت واحدهای قدیمی‌ساز یک «علامت شکست» برای فروشنده ها به حساب می آید.آمارهای رسمی در بازار مسکن نشان دهنده ی کاهش معاملات آپارتمان‌های نوساز است. ادامه ی این روند باعث افت ۶ واحد درصدی حجم فروش نوسازها در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها طی یک سال و نیم گذشته شده است . به همین میزان افزایش فروش واحدهای مسکونی چند سال

به گزارش آهن پرایـس در تحلیل بازار مسکن ؛ جهش تقاضای مسکن به سمت واحدهای قدیمی‌ساز یک «علامت شکست» برای فروشنده ها به حساب می آید.

آمارهای رسمی در بازار مسکن نشان دهنده ی کاهش معاملات آپارتمان‌های نوساز است.

ادامه ی این روند باعث افت ۶ واحد درصدی حجم فروش نوسازها در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها طی یک سال و نیم گذشته شده است . به همین میزان افزایش فروش واحدهای مسکونی چند سال ساخت باعث افزایش قیمت این دسته از مسکن ها شده است. طی هفته های گذشته ، برخی از مالکان واحد مسکونی نوساز در تهران اقدام به افزایش محسوس قیمت فروش واحدها کردند و با توجه به وضعیت این روزهای بازار مسکن ، استمرار روند فعلی  منجر به زیان به هر دو سمت عرضه و تقاضا می شود.

هر چند آپارتمان‌های نوساز با عمر بنای حداکثر ۵ سال، هنوز هم با سهم ۴۷ درصدی از کل معاملات فروش مسکن شهر تهران «آپارتمان‌های پیشتاز» در معاملات خرید و فروش محسوب می‌شوند اما این واحدها هم‌اکنون مشابه دوره زمانی ابتدای سال گذشته، سهم کمتری از معاملات بازار مسکن را به خود اختصاص داده اند. همچنین کمتر از ۱۰ درصد از معاملات فروش مسکن شهر تهران مربوط به واحدهای با عمر بنای بیش از ۲۰ سال است که در واقع واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز محسوب می‌شوند. بنابراین با جذب تقاضا به سمت خانه های میانسال زنگ خطری برای خانه های نوساز در بازار مسکن به صدا درآمده است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)