صعود میلگرد به کانال 25 هزار تومان

صعود میلگرد به کانال 25 هزار تومان

قیمت میلگرد در بورس کالا با 2.7 درصد افزایش به کانال 25 هزار تومان رسید؛ این رشد قیمتی در حالی رخ داده است که قیمت آهن در بازار آزاد نسبتا ثابت بود، رکود سنگینی بر بخش ساخت‌وساز حاکم است و چالش‌های متعددی نیز در مسیر صادرات وجود دارد...

آهن پرایس: قیمت آهن آلات روز گذشته در اکثر مقاطع ثبات نسبی را تجربه کرد. میلگرد در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود، اما برخی دیگر از کارخانه‌ها این محصول را با کاهش 100 تا 500 تومانی به فروش رساندند. طبق آمار کف قیمت میلگرد در بازار از 24.200 تومان شروع می‌شود.

تیرآهن نیز در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت بود، به جز قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان که در برخی سایزها افزایش 40 تا 100 هزار تومانی را اعمال کرد.

قیمت روز ورق سیاه (st37) و (st52) در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود، اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در محصولات خود 200 تا 500 تومان کاهش نرخ را اعمال کرد.

قیمت ورق استیل، قیمت ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی نیز در اکثر کارخانه‌ها با کاهش 100 تا 500 تومانی به فروش رسیدند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره در برخی کارخانه‌ها 100 تا 500 تومان افزایش داشت، اما تعدادی از کارخانه‌ها ثبات قیمت را در این محصول اعمال کردند.

قیمت روز نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر بود، به جز قیمت ناب تبریز که 100 تا 400 تومان کاهش را در محصولات خود اعمال کرد.

قیمت انواع لوله مانیسمان، داربستی، درزدار، قیمت لوله جدار چاه و لوله صنعتی سبک در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده 100 تا 500 تومان افزایش قیمت داشتند.

گزارش‌ها از معاملات دیروز بورس کالا حاکی از معامله 121 هزار تن میلگرد ساختمانی است که قیمت میانگین آن23.443 تومان برآورد شد. گفتنی است قیمت میلگرد بورسی نسبت به آخرین عرضه 2.7 درصد افزایش داشت.

بازگشت انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز، میلگرد قیمت بورسی را به کانال 25 هزار تومان رساند.

بازار میلگرد در هفته ابتدایی اسفندماه شاهد صعود قیمت‌ها و ورود به کانال 25 هزار تومان بود. این رشد قیمتی در حالی رخ داده است که رکود سنگینی بر بخش ساخت‌وساز حاکم است و چالش‌های متعددی نیز در مسیر صادرات وجود دارد.

عوامل محرک رشد قیمت میلگرد

  • بازگشت انتظارات تورمی: افزایش نرخ ارز و احتمال استمرار این رویه تا پایان سال، انتظارات تورمی را در بازار فعال کرده است.
  • افزایش نرخ ارز: صعود مجدد نرخ ارز به کانال 57 هزار تومان، میلگرد را در بورس‌کالا با قیمتی بالاتر از بازار آزاد به فروش رساند.

رکود سنگین در بخش ساخت و ساز، انباشت محصولات در بازار آزاد و موانع صادراتی چالش‌های پیش روی تثبیت قیمت آهن است که تقاضا برای میلگرد و آهن را به شدت کاهش داده است.

میانگین نرخ فروش میلگرد در روز دوم اسفندماه به 23 هزار و 278 تومان رسید که با احتساب مالیات ارزش‌افزوده و کارمزد ارکان بورس، بهای تمام‌شده این میلگرد به 25 هزار و 450 تومان می‌رسد. این در حالی است که روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در بازار آزاد با نرخی در محدوده 24 هزار و 800 تومان معامله شد که بیانگر فاصله قیمتی 700 تومانی میلگرد بورس و بازار آزاد است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار آهن

در پیش‌بینی اوضاع بازار در روزهای آتی می‌توان گفت با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال و معاملات بورس کالا، احتمال رشد بهای مقاطع طویل فولادی در میان‌مدت مطرح است؛ البته تداوم رکود در بخش ساخت‌وساز و چالش‌های صادراتی، می‌تواند مانع از تثبیت قیمت میلگرد در کانال 25 هزار تومان شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • عبدالرحمن شاه
    عبدالرحمن شاه1402/12/06 - 11:17 پاسخ

    ورق سیا

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1403/01/14 - 12:23

      باسلام لطفا سوال خود را به طور کامل مطرح بفرمایید