طرح اقدام ملی مسکن

طرح اقدام ملی مسکن
طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش آهن پرایس در راستای اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی هرگونه همکاری وهماهنگی لازم به منظور تسریع دراعطای تسهیلات بانکی به مستاجران (کمک ودیعه مسکن) را با «وزارت راه و شهرسازی» و بانک‌های عامل اعطای تسهیلات یاد شده را در...

به گزارش آهن پرایس در راستای اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی هرگونه همکاری وهماهنگی لازم به منظور تسریع دراعطای تسهیلات بانکی به مستاجران (کمک ودیعه مسکن) را با «وزارت راه و شهرسازی» و بانک‌های عامل اعطای تسهیلات یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است. 
وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خطاب به معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی، اظهار داشت که:‌ با همت بالا به سمت تحول بخشیدن به تولید وعرضه مسکن می بایست گام برداشت و از  کار شتاب زده  و غیر مهندسی  دوری جست. وی هم همچنین اذعان داشت که: علت تاخیر در پرداخت تسهیلات،  مربوط به  اتصال کاربران بانک های عامل به آن سامانه و طریقه معرفی متقاضیان به شعب بانک ها بوده است. از ین رو دولت در صدد است تا هرچه سریعتر افرادی که واجد شرایط هستند شناسایی و ترغیب به افتتاح حساب و واریز اولیه وجه نماید تا پرونده های این عده در بانک ها تشکیل شود. تا بدین شیوه وجوهی که در اختیار بانک ها قرار می گیرد به پروژه های مربوطه تزریق شود.  
گام دیگر دولت در حوزه مسکن در خصوص خانه‌های خالی این است که در این مدت برای مالکان یک میلیون و پانصد هزار مسکن خالی و دارای بیش از یک واحد مسکونی پیامی حامی این مضمون که اطلاعات آن ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته، ارسال کرده است. چرا که  مالکان باید وضعیت املاک خود را روشن کنند به عبارتی یا آنها را برای فروش عرضه کنند و یا اجاره دهند که در این شرایط عرضه در این بازار افزایش می‌یابد.
از این رو اگر مالکان بخواهند که املاک خالی خود را به عنوان دارایی نگه دارند، سازمان امور مالیاتی باید با مکانیزم‌های مالیاتی خود اقدام کند. سومین گام دولت در خصوص مسکن نیز تشویق برای بازسازی خانه های خود در بافت‌های فرسوده می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)