طرح بی ثمر جهش تولید

طرح بی ثمر جهش تولید
طرح بی ثمر جهش تولید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، علی نیکزاد در استودیوی گفتگوی ویژه خبری در رابطه با تصویب طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن مجلس اذعان کرد: با وجود اینکه طرح جامع مسکن و مکلف شدن دولت ها در جهت تولید سالانه یک میلیون مسکن تصویب شده اما ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، علی نیکزاد در استودیوی گفتگوی ویژه خبری در رابطه با تصویب طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن مجلس اذعان کرد: با وجود اینکه طرح جامع مسکن و مکلف شدن دولت ها در جهت تولید سالانه یک میلیون مسکن تصویب شده اما متاسفانه در شش سال اخیر این اتفاق نیفتاده است.
او ادامه داد: بی توجهی به اجرای طرح جامع مسکن باعث شد تا نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح دو فوریتی طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند. 
نیکزاد در رابطه با ضرورت تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به مصرفی گفت: در کنار تولید مسکن باید مانند سایر کشورها تلاش کنیم تا مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل نشده و باید در دراز مدت به کالای مصرفی تبدیل شود.
او افزود: با پرداخت انواع مالیات در سراسر کشور، همه اقشار مردم با هر سطح درآمد باید بتوانند از سرمایه مصرفی مسکن بهره مند شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 24 میلیون خانوار داریم که از این تعداد 19 میلیون خانوار شهرنشین و پنج میلیون خانوار هم در روستا زندگی می کنند. در روستاهای ما پنج و چهار دهم میلیون مسکن وجود دارد که از این رقم 400 هزار واحد مسکن خالی است.
نیکزاد تصریح کرد: دو میلیون مسکن از خانه های موجود در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم سازی شده، سه میلیون مسکن باقی مانده روستایی اگر مقاوم سازی نشوند در زلزله ها دچار مشکلات اساسی خواهند شد، به این منظور باید سالانه 200 هزار واحد روستایی نوسازی شود.
وی ادامه داد: آغاز نوسازی روستایی در دولت نهم و دهم صورت گرفت و در کوتاه مدت به رکورد جدیدی دست یافت. روند این حرکت به گونه ای بود که در هشت سال؛ حدود دو میلیون واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شد. نیکزاد در رابطه با 19 میلیون خانوار شهری گفت: در شهرهای کشور حدود 21/6 میلیون مسکن وجود دارد، زمانیکه می گویند حدود دو ونیم میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد واقعیت دارد و متاسفانه همین دو ونیم میلیون واحد خالی، بلای جان بازار مسکن است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)