طرح جدید برای ساخت مسکن

طرح جدید برای ساخت مسکن
طرح جدید برای ساخت مسکن

آهن پرایس: افشین پروین ‌پور عضو سابق شورای عالی مسکن از تدوین طرح ویژه مسکن در برنامه اقتصادی آیت الله رئیسی با پژوهش ۷ ماهه یک تیم تخصصی خبر داد و بیان کرد: در این طرح ساخت ۴ میلیون مسکن با آورده اولیه صفر، زمین رایگان و وام ارزان پیش بینی ...

آهن پرایس: افشین پروین ‌پور عضو سابق شورای عالی مسکن از تدوین طرح ویژه مسکن در برنامه اقتصادی آیت الله رئیسی با پژوهش ۷ ماهه یک تیم تخصصی خبر داد و بیان کرد: در این طرح ساخت ۴ میلیون مسکن با آورده اولیه صفر، زمین رایگان و وام ارزان پیش بینی شده است.

وی با عنوان اینکه حوزه مسکن هیچ وابستگی به عوامل خارجی ندارد و همه مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می شود، گفت: مسکن در رشد اقتصادی تاثیر به سزایی دارد و با وجود نیاز های کشور و کمبود های این چند سال اخیر بایستی ساخت و ساز با اجرای طرح های قوی پیش برود زیرا ساخت مسکن می تواند رشد اقتصادی را دو برابر کند و این کارکرد را هیچ بخش اقتصادی دیگر کشور ندارد. 

افشین پروین ‌پور در رابطه با اینکه یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود 7 ماه است روی طرحی کار می ‌کند که برای ارتقا و تقویت طرح مسکن مهر می باشد، ذکر کرد: یکی از برنامه های اصلی  آیت الله رئیسی در صورت موفقیت در انتخابات همین موضوع می باشد که در دستور کار ایشان قرار دارد و راه حلی که برای رفع مشکل مسکن در کشور وجود دارد، ایجاد نهضت مسکن‌ سازی است و همچنین اصول طرح مذکور همان اصول مسکن مهر است؛ یعنی زمین رایگان، وام ساخت ارزان ‌قیمت و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن است.

وی با بیان اینکه مشکلات و کم و کاستی های طرح مسکن مهر در طرح جدید برطرف خواهد شد، تصریح کرد: البته با وجود اشکالاتی که طرح مسکن مهر داشت همچنان معتقدم نقاط قوت آن خیلی بیشتر از نقاط ضعف آن بوده است و این نکته را نیز باید در نظر داشت که نظام اجرایی کشور تجربه چنین طرحی را نداشت، در مجموع این طرح نمره قبولی را گرفته است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ابطال حکم تخلیه مستاجران

‌عضو سابق شورای عالی مسکن طرح جدید مسکن را قوت قلب مردم دانست و گفت: در شرایطی که فعالان اقتصادی، مردم، پیمانکاران و ...نا امید هستند بایستی طرح ‌های جدیدی جهت به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشور اجرا شود. در طرح جدید نیز مقرر شده است که طی 4 سال آینده 4 میلیون واحد مسکونی ساخته شود؛ برای تامین مالی این طرح از منابع بانکی با طراحی یک تیم مالی خیلی قوی اقدام خواهد شد.

پروین ‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: در تهیه این طرح فرض را بر این گرفته ‌ایم که ایران تا 100 سال دیگر تحریم است و آمریکا ما را تحریم‌ خواهند کرد.این طرح هیچ فشاری به بودجه وارد نمی‌ کند و یک ریال از بودجه دولتی در طرح استفاده نمی ‌شود. ضمن این‌ که تسهیلات تکلیفی هم ندارد و طراحی ‌های پیچیده و عالی در این رابطه انجام  شده است.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مزیت‌ های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ندارد و شهرداری ‌ها مسئول اجرای این طرح هستند و در بحث زیر ساخت‌ ها نیز مسائل را با توسعه ‌گرا حل می‌ کنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)