طرح های جدید دولت برای تامین مسکن سه قشر جامعه

طرح های جدید دولت برای تامین مسکن سه قشر جامعه
طرح های جدید دولت برای تامین مسکن سه قشر جامعه

در حال حاضر شاهد توقیف اجرای سه طرح مهم برای سه دسته از متقاضیان واحدهای مسکونی هستیم. این متقاضیان شامل خانه اولی ها، کسانی که در بافت های فرسوده یا غیر رسمی سکونت دارند و خانوارهای کم درآمد می باشد. این طرح بخاطر تامین نشدن یارانه مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات و همچنین تامین منابع لازم برای اختصاص یارانه سود

در حال حاضر شاهد توقیف اجرای سه طرح مهم برای سه دسته از متقاضیان واحدهای مسکونی هستیم. این متقاضیان شامل خانه اولی ها، کسانی که در بافت های فرسوده یا غیر رسمی سکونت دارند و خانوارهای کم درآمد می باشد. این طرح بخاطر تامین نشدن یارانه مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات و همچنین تامین منابع لازم برای اختصاص یارانه سود، متوقف شد. بطوری که، علارغم برنامه ریزی های متعدد و همچنین اعلام مصوبه ها از چند سال گذشته، بازهم بدلیل عدم تامین منابع یارانه ای امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

این طرح ها شامل: طرح مسکن اجتماعی، که این طرح برای قشر کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده است و دومین طرح، نوسازی بافت های فرسوده می باشد که با پرداخت سالانه حدود 300 هزار فقره تسهیلات در تهران، می خواهیم به نوسازی آن ها کمک شایانی انجام دهیم و طرح آخر تبدیل تسهیلات فعلی خرید مسکن به وام هایی با توجه به استطاعت مالی متقاضیان می باشد بصورتی که برای استفاده بهترآن ها از طرح ها، با افزایش مدت دوره باز پرداخت میزان مبلغ اقساط را کاهش می یابد. این سه طرحی است که در شرایط فعلی به دلیل تامین نشدن منابع مالی یارانه ای هنوز به اجرا در نیامده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که با وجود محدودیت های دولت برای تامین منابع مالی یارانه ای، بهترین کار طراحی مدل های جدید تامین مالی جدا از منابع یارانه ای می باشد تا این سه طرح هم در حالت توقیف نمانده و به اجرا درآید.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)