ظرفیت کاهش نرخ مسکن

ظرفیت کاهش نرخ مسکن
ظرفیت کاهش نرخ مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار مسکن طی دو ماه پاییز و زمستان سال جاری، در ماه‌ های باقی مانده از پاییز و سه ماه زمستان نیز هم چنان شاهد رکود عمیقی بر بازار و نرخ مسکن خواهیم بود و روند تبدیل رکود تورمی به غیرتورمی ادامه خواهد داشت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار مسکن طی دو ماه پاییز و زمستان سال جاری، در ماه‌ های باقی مانده از پاییز و سه ماه زمستان نیز هم چنان شاهد رکود عمیقی بر بازار و نرخ مسکن خواهیم بود و روند تبدیل رکود تورمی به غیرتورمی ادامه خواهد داشت.
معاملات مسکن نیز در مدت یاد شده کم و کاهشی خواهد بود، در خوشبینانه‌ ترین حالت ممکن معاملات بازار مسکن در سطح فعلی باقی خواهد ماند.بازار مسکن هم چنان ظرفیت کاهش نرخ مسکن را دارد و این گونه نیست که بتوان اظهار داشت نرخ مسکن به کف رسیده است.
به اظهارات مسئولان بازار مسکن با یادآوری افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ مسکن در سال ۹۷ و چند ماه ابتدایی سال جاری، تورم کشور در بدبینانه ‌ترین حالت ممکن ۴۰ تا ۴۵ درصد بوده، اما تورم بازار مسکن سه برابر این رقم بود. از این رو پیش‌ بینی می شود طی ماه‌ های پیش رو نرخ مسکن به نرخ واقعی خود نزدیک تر می‌ شود.
کارشناسان بازار مسکن پیش تر نیز بیان این‌ که نرخ واحد های متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهر های بزرگ کاهش یافته است. پیش‌بینی کارشناسان بر این امر بود که، روند کاهش نرخ مسکن از نیمه دوم سال آغاز شود اما از اوایل شهریور سال جاری کاهش نرخ‌ ها در بازار مسکن شروع شد.
به اظهارات نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: در واحد های مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد نرخ مسکن بوده‌ ایم، به‌ عنوان مثال نرخ واحدی که تا پیش از تیر ماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد در حال حاظر به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.از این رو روند نزولی نرخ مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده ایم، در حال ‌حاضر نرخ مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌ های واقعی است و انتظار کاهش بیشتر نیز را در این بخش داریم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)