عبور از رکود چند ساله بازار مسکن

عبور از رکود چند ساله بازار مسکن
عبور از رکود چند ساله بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، محسن محتشم عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان در رابطه با افزایش قیمت مسکن بیان کرد: « بازار مسکن و معاملات ملکی پنج سال در رکود بود و این کاملا طبیعی است که با عبور از رکود چند ساله معاملات افزایش یابد و به طبع آن قیمت مسکن نیز روند صعودی داشته باشد.» وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که کاهش نرخ سود بانکی نیز در افزایش قیمت مسکن اثرگذار بوده است؛

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، محسن محتشم عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان در رابطه با افزایش قیمت مسکن بیان کرد: « بازار مسکن و معاملات ملکی پنج سال در رکود بود و این کاملا طبیعی است که با عبور از رکود چند ساله معاملات افزایش یابد و به طبع آن قیمت مسکن نیز روند صعودی داشته باشد.» 

وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که کاهش نرخ سود بانکی نیز در افزایش قیمت مسکن اثرگذار بوده است؛ بطوری که سرمایه ها به بخش مسکن سوق پیدا کردند و تا حدودی رونق به بازار بازگشت. از سوی دیگر رشد دستمزدها در سال جاری موجب رشد 30 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در بازار آهن تهران شد که همین موضوع موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن نیز می گردد.

محتشم با اشاره به جهش ناگهانی قیمت ملک بیان کرد: برگشت قیمت مسکن به قیمت های قبلی بعید است اما متعادل شدن عرضه و تقاضا در حوزه ساخت و ساز می تواند جلوی رشد قیمت ها را بگیرد. اگر عرضه از تقاضا عقب بماند، قطعا رشد قیمت ها قابل کنترل نخواهد بود. پس برای اینکه بتوانیم به این هدف دست یابیم، باید ساخت و ساز تسهیل شود و دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا به متعادل سازی بازار کمک کند.

بازار مسکن همواره در دوره رکود چند ساله به سر می برد و رونق بازار در یک دوره ی 6 ماهه تا یک ساله اتفاق خواهد افتاد که از آغاز سال جاری شروع شده است. اگرچه با ورود رونق به بخش مسکن قیمت ها نیز با افزایش مواجه شده است اما رشد قیمت در بازارهای موازی نیز در این اثرگذاری دخیل هستند بطوری که با افزایش نرخ ارزو سکه و کاهش سود بانکی شاهد افزایش چشمگیر قیمت آهن آلات ساختمانی و به طبع آن افزایش قیمت مسکن بودیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)