عدم افزایش قیمت در سال 99

عدم افزایش قیمت در سال 99
عدم افزایش قیمت در سال 99

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار مسکن در بهار سال جاری به دو دسته تقسیم خواهد شد، یکی بازار مسکنی که مستقل خواهد بود و دیگر بازار مسکنی که از بازار های موازی خود مانند ارز، سکه، خورو و... نقش پذیر می باشد. اگر بازار مسکن به طور منفرد مورد مطالعه قرار گیرد، هیچ دلیلی برای...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار مسکن در بهار سال جاری به دو دسته تقسیم خواهد شد، یکی بازار مسکنی که مستقل خواهد بود و دیگر بازار مسکنی که از بازار های موازی خود مانند ارز، سکه، خورو و... نقش پذیر می باشد. اگر بازار مسکن به طور منفرد مورد مطالعه قرار گیرد، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن به صورت ویژه در بهار سال جاری وجود ندارد. به خصوص که سرمایه گذاری بزرگی شده و ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی در دست اقدام است.

به اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اگر بازار مسکن را هم زمان با ناپایداری بازارهای دیگر بسنجیم، این موضوع قابل پیش بینی نیست و نمی‌ توان گفت چه تأثیری بر بازار مسکن اثر خواهند گذاشت. در مجموع انتظار می رود تنش ویژه ای در بهار سال جاری در بازار مسکن نداشته باشیم. تورم عمومی قطعاً با بازار مسکن موثر است و افزایش نرخ سایر کالاها، قیمت مسکن را نیز افزایش خواهد داد اما آن چه موثر است، دامنه قدرت خرید مردم است.

بنابراین رشد قیمت مسکن در حد افزایش طبیعی قیمت‌ ها و در حد تورم عمومی است و انتظار رشد جهش گونه قیمت مسکن در بهار سال 99 وجود ندارد. البته این در صورتی است که بازارهای موازی، بر بازار مسکن تأثیر ویژه نداشته باشند. کارشناسان در خصوص اثرگذاری کرونا بر بازار مسکن بیان کردند: شیوع این ویروس بر همه بخش‌های اقتصادی و حتی اجتماعی تأثیر داشته و قطعاً در بازار مسکن نیز موثر بوده است به طوری که در معاملات فروردین ماه، رکود خرید و فروش مسکن با ۱۲۰۰ فقره معامله را مشاهده کرده ایم.
انتظار می رود با تدبیر و اندیشه صحیح مسئولین در بهار سال 99 افزایش قیمت مسکن وجود نداشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)