عدم تمایل به کاهش قیمت مسکن

عدم تمایل به کاهش قیمت مسکن
عدم تمایل به کاهش قیمت مسکن

آهن پرایس: مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن گفت: بر اساس آنچه که در بازار مشاهده می کنیم قیمت مسکن ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش داشته است و بازار ظرفیت کاهش ۴۰ درصدی تا پایان سال را...

آهن پرایس: مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن گفت: بر اساس آنچه که در بازار مشاهده می کنیم قیمت مسکن ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش داشته است و بازار ظرفیت کاهش ۴۰ درصدی تا پایان سال را هم دارد، اما عده‌ای بساز و بفروش و یا بخر و بفروش، به خاطر حفظ و افزایش ارزش سرمایه خود تمایلی به کاهش قیمت در بازار مسکن ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه هزینه ساخت مسکن با مصالح گران، به ازای هر متر هشت میلیون خواهد بود نسبت به هزینه‌های فروش اظهار تعجب کرد و افزود: چرا در زمان فروش باید این افزایش قیمت وجود داشته باشد؟ مگر قیمت زمین چقدر است که چنین تاثیری بر روی قیمت مسکن دارد؟ لازم است این مسائل مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. وی یکی از مطالبات اتحادیه را ورود پلیس امنیتی به حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: باید مشخص شود چه کسانی در بازار با کاهش قیمت مسکن مخالفت می‌کنند.

قلی‌ خسروی بخشی دیگر از مسائل تاثیرگذار در حوزه مسکن را مرتبط به وظایف وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: متولی سیاست‌ها در این حوزه وزارت راه و شهرسازی هست؛ در خرداد ماه سال جاری در حالی که مسکن در بازار تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشت دولت از افزایش قیمت ۴۸ درصدی در حوزه مسکن خبر داد؛ ومن تعجب می‌ کنم وقتی قیمت مسکن افزایش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است دولت کاهش یک درصدی نرخ مسکن را اعلام می‌کند. این کاهش یک درصدی نسبت به افزایش ۱۰۰ درصدی که ایجاد شده است هیچ تأثیری ندارد.

بر اساس توضیحات رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خرداد ماه، چون تراز بانکی با مشکل روبه رو شده بود، آمار افزایش ۴۸ درصدی قیمت برای تامین پشتوانه بانک‌ها اعلام می‌شود و عامل گرانی ایجاد شده سیاست‌های دولت است. وی با استناد به اینکه ۸۵ درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است تصریح کرد: در تنظیم بازار مسکن، دولت نقش مهمی دارد، اما متاسفانه تمامی انتقاد‌ها متوجه صنف مشاور املاک می‌شود و به علت اینکه رابطه مستقیم بین افزایش قیمت مسکن و افزایش میزان کمیسیون معاملات وجود دارد، مشاوران املاک را علت گرانی اعلام می ‌کنند، ولی این تصور اشتباه است و نباید آدرس غلط به مردم داد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)