عدم رونق در معاملات مسکن

عدم رونق در معاملات مسکن
عدم رونق در معاملات مسکن

آهن پرایس: بازار مسکن در بهار 1400 در سکون و رکود به سر می برد. قیمت ها نیز حاکی از تغییرات جزیی می باشد؛ البته با وجود رکود بازار، مالکان خانه های نوساز، قیمت های خود را از نرخ میانگین منطقه بالاتر اعلام کردند و نرخ خود را پایین تر نیاوردند. بررسی های آخرین تحولات بازار مسکن در ...

آهن پرایس: بازار مسکن در بهار 1400 در سکون و رکود به سر می برد. قیمت ها نیز حاکی از تغییرات جزیی می باشد؛ البته با وجود رکود بازار، مالکان خانه های نوساز، قیمت های خود را از نرخ میانگین منطقه بالاتر اعلام کردند و نرخ خود را پایین تر نیاوردند. 

بررسی های آخرین تحولات بازار مسکن در سه ماهه نخست سال جاری نشان دهنده کم مشتری بودن این بازار نسبت به سال گذشته است. حتی آنانی که به مشاوران املاک مراجعه می کنند صرفا جهت گرفتن قیمت است. در حالیکه در سال های گذشته از نیمه های سال متقاضیان جدید وارد بازار مسکن می شدند اما در سال جاری با گذشت از فصل بهار نیز بازار مسکن رونق چندانی نداشت. در حالیکه این روزها از منظر مشاوران املاک بهترین زمان خرید مسکن است.

شایان ذکر است یکی از دلایل موثر در تردید خرید مسکن در بهار امسال ، پیشرو بودن انتخابات ریاست جمهوری بود که بسیاری از خریداران و فروشندگان چشم انتظار نتیجه انتخابات و اثرات آن بر بازار بودند. اگرچه برخی از پیش بینی ها از تداوم روند کاهشی قیمت در خردادماه همچون فروردین واردیبهشت خبر داده بودند، اما آخرین آمار بانک مرکزی نشان دهنده رشد حدودا 3 درصدی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران طی ماه خرداد بوده است. حال این دل نگرانی وجود دارد که آیا این رشد قیمتی می تواند به معنی برگشت جهش قیمتی به بازار مسکن باشد؟

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: وضعیت معاملات بازار مسکن

مشاورین املاک معتقدند احتمال تغییر جهشی در بازار مسکن طی ماه های آینده وجود ندارد. یکی از مشاوران املاک  در نیمه جنوبی شهر تهران معتقد است که فروشندگان ملک در صورتی که مشتری و پول نقد باشد در صورت لزوم با اندکی عقب نشینی قیمتی نیز موافقت می کنند.

بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که فروشندگان ملک هایی که هنوز کلید نخورده اند حاضر به کاهش قیمتی نیستند و هیچگونه انعطافی در قیمت از خود نشان نمی دهند. افزایش قیمت بالغ بر صد درصدی مصالح ساختمانی؛ می تواند یکی از دلایل مقاومت سازندگان در برابر کاهش یا حتی توافق قیمتی است. 

یکی از مشاوران املاک معتقد است: در این فصل بازار به طور کلی کاهش قیمت آنچنانی نداشته؛ هر چند در مواردی از ساختمان های چند سال ساخت، برخی از فروشندگان اندکی قیمت های خود را کم کرده اند. اما به طور کلی خریدار در بازار کم است. جالب این است که با توجه به قیمت ها شاید بتوان به جرات اظهار کرد که هم اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن است؛ چرا که قیمت ها حباب ندارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)