عدم عرضه رهن کامل

عدم عرضه رهن کامل
عدم عرضه رهن کامل

تازه ترین بررسی ها از بازار مسکن نشان می دهد که در فایل های ارائه شده چند هفته اخیر، تعداد آپارتمان های «رهن کامل» بسیار محدود گشته و اکثرا مالکان ملک تمایلی به دریافت وجه کامل ندارند؛ بدین منظور ترجیح می دهند ...

تازه ترین بررسی ها از بازار مسکن نشان می دهد که در فایل های ارائه شده چند هفته اخیر، تعداد آپارتمان های «رهن کامل» بسیار محدود گشته و اکثرا مالکان ملک تمایلی به دریافت وجه کامل ندارند؛ بدین منظور ترجیح می دهند اجاره حداقل یک میلیونی را در قیمت گذاری های پیشنهادی خود منعکس کنند.

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، هر چند هنوز فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی یعنی تابستان که بیشترین آمار انعقاد قرارداد اجاره را به خود اختصاص می‌دهد، آغاز نشده و تا دو ماه آینده زمان برای رسیدن به فصل جابه جایی باقی است اما برخی موجران با در نظر گرفتن احتمال مدت طولانی انتظار برای اجاره رفتن املاک خود، تصمیم به عرضه زود هنگام آنها در بازار مسکن گرفته‌ اند. ادامه تحقیقات در این خصوص نشان می دهد که در بازار مسکن روزهای پایانی فروردین، آپارتمان‌هایی عرضه شده که تاریخ تحویل آنها خرداد و تیرماه است اما از هم‌اکنون در بازار اجاره فایل شده ‌اند.
رکودی که با شیوع کرونا بر بازار مسکن سایه انداخته و همچنین رکود مضاعفی که با شروع ماه رمضان در اوایل اردیبهشت ماه به شکل سنتی در انتظار بازار مسکن است، موجب نگرانی موجران شده و آنها را وادار به عرضه زودهنگام آپارتمان‌های خود در بازار اجاره کرده است چراکه ممکن است این وضعیت مدت زمان اجاره را افزایش دهد.

ویژگی مهم فایل های ارائه شده در بازار اجاره فعلی، تعداد بسیار اندک عرضه فایل‌های «رهن کامل» می باشد. بطوری که تعداد بی شماری از موجران در این بازار علاقه‌ مند به دریافت اجاره‌ بهای یک تا پنج میلیون تومانی بر اساس متراژ و موقعیت ملک خود هستند و تنها برخی از آنها که صاحب آپارتمان های لوکس می باشند، اجاره‌ بهای کمتر از این مقدار را پیشنهاد داده‌اند چراکه آنها و ودیعه چند صد میلیون تومانی را به اجاره ماهانه چند میلیون تومانی ترجیح می ‌دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)