عدم نظارت برعملکرد مشاورین املاک

عدم نظارت برعملکرد مشاورین املاک
عدم نظارت برعملکرد مشاورین املاک

آهن پرایس: اقبال شاکری ضمن ارج نهادن به خدماتی که مشاورین املاک ارائه می‌دهند، در عین حال تصریح کرد: متاسفانه نظارت مشخص و درستی بر عملکرد املاک وجود ندارد و خدماتی که تعدادی از بنگاه‌های املاک انجام می‌دهند در مقابل مطالباتی که دارند، بسیار ناچیز است و پاسخگوی اقدامات خود نیز...

آهن پرایس: اقبال شاکری ضمن ارج نهادن به خدماتی که مشاورین املاک ارائه می‌دهند، در عین حال تصریح کرد: متاسفانه نظارت مشخص و درستی بر عملکرد املاک وجود ندارد و خدماتی که تعدادی از بنگاه‌های املاک انجام می‌دهند در مقابل مطالباتی که دارند، بسیار ناچیز است و پاسخگوی اقدامات خود نیز نیستند.

وی افزود: با گفتگوهایی که با وزارت راه و شهرسازی و همچنین اتحادیه مشاورین املاک داشتیم، تاکید کردیم یک ساماندهی در این بخش انجام شود. اگرچه مسئله افزایش قیمت اجاره ومسکن به موضوعات مختلفی ارتباط دارد اما به دامن زدن بی رویه به قیمت املاک می‌توان به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن اشاره کرد زیرا با افزایش قیمت مسکن، حق کمیسیون نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مطالبه شهروندان از نمایندگان برای رسیدگی به وضعیت مشاورین املاک به دلیل دریافت حق کمیسیون و نقشی که آنها در افزایش اجاره بها داشته‌اند، اظهار کرد: بعضی از مشاورین املاک درخواست‌های غیر قانونی، غیر واقعی و افزون طلبانه‌ای دارند و در واقع این مشاورین تلاش دارند با افزایش قیمت ملک و اجاره بها، سهم خودشان را افزایش می‌دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشاورین املاک با اقدامات انحرافی خود، به نابسامانی فعلی بازار مسکن دامن زده‌اند و به همین جهت نسبت به این موضوع ورود کرده‌ایم تا خدمات مشاورین املاک در قالب یک تعرفه نه درصدی از مبلغ مورد معامله پرداخت شود و به این شکل وضعیت نامناسبی که به وجود آمده است کاهش پیدا کند.

شاکری از تشکیل پرونده‌های متعدد از مشاورین املاک در دادگاه‌ها گفت و اظهار کرد: شکایت‌های زیادی از مستاجرین و مالکین علیه مشاورین املاک به ثبت رسیده است و این نشان از کارهای خلاف گسترده‌ای است که مشاورین املاک انجام داده‌اند. وی با تصریح بر اینکه اقدامات مشاورین املاک خلاف قانون موجود است، عنوان کرد: سه طرح در مورد نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی مطرح است و اگر پیشنهاد دیگری در این زمینه وجود دارد، مجلس آماده شنیدن است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)