علت اصلی گرانی مسکن چیست

علت اصلی گرانی مسکن چیست
علت اصلی گرانی مسکن چیست

طی ماه های گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن بودیم. از این رو نوک پیکان به سمت بنگاه داران چرخیده و بسیاری از فعالان بازار، مشاوران املاک را عامل گرانی مسکن معرفی کرده اند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن سه عامل اصلی افزایش قیمت را مشاوران املاک، مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز بیان کرد. از سوی دیگر قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک 

طی ماه های گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن بودیم. از این رو نوک پیکان به سمت بنگاه داران چرخیده و بسیاری از فعالان بازار، مشاوران املاک را عامل گرانی مسکن معرفی کرده اند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن سه عامل اصلی افزایش قیمت را مشاوران املاک، مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز بیان کرد.
از سوی دیگر قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با رد این موضوع افزود: قطعا مشاوران املاک نیز مایل هستند که مسکن گران تر نشود زیرا هیچ وقت در مورد قیمت ها نظر نمی دهند. 
اما در این میان، بسیاری از مردم بر این باورند که مشاوران املاک در ایجاد نوسانات قیمتی در بازار مسکن نقش اساسی ایفا می کنند. آنها معتقدند که مشاوران املاک مسیر اصلی را به مالکان نشان می دهند و باعث می شوند قیمت ها دچار نوسان شود. هرچند که بسیاری از فعالان این حوزه، این موضوع را تکذیب کردند و معتقدند که آنچه باعث می شود قیمت مسکن به صورت نجومی افزیش یابد، زیاده خواهی مالکان است؛ بطوری که با افزایش نرخ ارز، مالکان با مقایسه قیمت ارز و دلار به این نکته می رسند که اگر ملک خود را گران تر نفروشند از رشد بازار عقب می مانند و همین عامل موجب افزایش قیمت مسکن می شود.
مشاوران املاک شهر تهران در گفت و گویی اظهار کردند: افرادی که به دنبال فروش ملک خود هستند، واحد مسکونی را بر اساس نرخ دلخواه خود در دفتر مشاوران املاک فایل می کنند و مشاوران املاک در این میان تنها حق کمیسیون خود را بابت واسطه گری دریافت می کنند.
با توجه به موارد ذکر شده، عامل های اصلی افزایش قیمت مسکن نرخ ارز، مشاوران املاک و شرایط اقصادی محسوب می شوند که هر کدام به نحوی در جهش قیمتی دخیل هستند حتی اگر مشاوران املاک نقش واسطه گری را ایفا کنند، باز هم باید بازار را به جهت صحیح هدایت کنند.
 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)