علت کاهش معاملات در چندماه اخیر

علت کاهش معاملات در چندماه اخیر
علت کاهش معاملات در چندماه اخیر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ طی هفته های اخیر برخی مالکان واحدهای نوساز قیمت های پیشنهادی خود را بالا برده اند که منجر به ایجاد شکاف قیمتی بین این واحدها و قدیمی سازها شد. این بدین معنی است که طی چند ماه اخیر قیمت پیشنهادی واحدهای میان متراژ 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است. در نیمه نخست سال جاری سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ طی هفته های اخیر برخی مالکان واحدهای نوساز قیمت های پیشنهادی خود را بالا برده اند که منجر به ایجاد شکاف قیمتی بین این واحدها و قدیمی سازها شد. این بدین معنی است که طی چند ماه اخیر قیمت پیشنهادی واحدهای میان متراژ 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است. در نیمه نخست سال جاری سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید در شهر تهران به ارزش جاری به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۵ درصد رشد را نشان می دهد. 
اما در نیمه ی دوم امسال با افزایش تدریجی تمایل به خرید واحدهای قدیمی ساز روبه رو بوده ایم که این امر حاکی از  وجود تقاضای واقعی در بخش مسکن است.
روانشادنیـا کارشناس بخش مسکن در خصوص این موضوع بیان کرد : تفاوت بازار مسکن در شرایط فعلی با دوسال گذشته در این است که در آن سالها موتور محرکه بازار ، سوداگران بودند که با توجه به سودهای بخش مسکن به این بازار ورود کردند و منجر به افزایش نجومی قیمت شدند. اما در حال حاضر تقاضاها از سمت مصرف کنندگان واقعی هستند  که نسبت به افزایش قیمت به شدت واکنش نشان می دهند. به همین دلیل بازار در رکود به سر می برد و با وجود چراغ سبز خروج از رکود ، باز هم به دلیل ضعف توان خرید مردم با کم شدن حجم معاملات رو به رو هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)