فرصت فرار برای ساکنین مسکن مهر

فرصت فرار برای ساکنین مسکن مهر
فرصت فرار برای ساکنین مسکن مهر

طنز تلخی که از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی مطرح شد : مسکن مهر فرصت فرار می دهد. فرج الله رجبی در مورد مقاوت مسکن مهر اینگونه بیان کرده است: « مقاومت مسکن مهر متری 300 هزار تومان در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند » این گفته او نشانگر آن است که ایمنی ساختمان ها در حد نازلی است. متأسفانه در طی این چند روز شاهد تخریب دیواره های مسکن مهر بوده ایم که تنها اسکلت های  آن پابرجا 

طنز تلخی که از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی مطرح شد : مسکن مهر فرصت فرار می دهد

فرج الله رجبی در مورد مقاوت مسکن مهر اینگونه بیان کرده است: « مقاومت مسکن مهر متری 300 هزار تومان در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند » این گفته او نشانگر آن است که ایمنی ساختمان ها در حد نازلی است.

متأسفانه در طی این چند روز شاهد تخریب دیواره های مسکن مهر بوده ایم که تنها اسکلت های آن پابرجا مانده است . با این وجود ، احمد اصغر مهرآبادی ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ، اینگونه بیان کرد : « دوسال به ساکنان مسکن مهر تنفس می دهند که بازپرداخت باقی اقساط خود را داشته باشند!!! » این گفته در حالی مطرح می شود که ساکنان مسکن مهر ، طبق خبرهایی که در رسانه ها منتشر شده است ، دارای بیمه بوده و به همین دلیل ، این شرکته بیمه است که باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات باقی مانده اقدام کند ، نه مردمی که کالای بی کیفیت (مسکن مهر) تحویل گرفته اند و گارانتی کالای آنها همان بیمه است.

مسئله ای که هم اکنون مطرح شده این است که ، اصولا در شرایط کنونی مسکن مهر بی کیفیت ساخته شده و احتمال هر نوع تخریبی وجود دارد . این درحالیست که جدا از اینکه زلزله ای رخ بدهد یا خیر ، این ساکنین مسکن مهر هستند که باید بهای مسکن فرو ریخته در سرشان را بپردازند. این موضوع مسئله است که مشخص نیست عمدا از سوی مسئولین مطرح شده یا سهوا و با ناهماهنگی های هیجانی در هنگام بحران به زبان آورده می شود. در هر صورت کارشناسان بر این باورند که ، بیان بازپرداخت لز سوی مردم آسیب دیده در مسکن مهر شبیـه به جوک است چرا که مردم هرگز زیر بار نمی روند و در اصل منطقی برای بازپرداخت این محصولات بی کیفیت وجود ندارد. این شرکت های بیمه هستند که برای بازپرداخت تهسیلات به بانک ها،  باید وارد عمل شوند.

همان‌گونه که در چند روز اخیر، علیرضا بیانیان، مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، بیان کرده است : اگر یک واحد مسکونی مسکن مهر مبلغ ٥٠ میلیون تومان قیمت داشته باشد که ١٥ میلیون تومان آن وام باشد، تعهد بیمه برای ٥٠ میلیون تومان نبوده و فقط مبلغ تسهیلات، مشمول حوادث غیرمترقبه خواهد شد. ضمن اینکه اگر از مبلغ ١٥ میلیون تومان، سه ‌میلیون تومان اقساط آن پرداخت‌ شده باشد، تعهد بیمه‌گر ١٢ میلیون تومان است. بیمه آرمان مسئول مانده بدهی تسهیلات است و بر‌اساس‌این خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را پرداخت خواهد کرد .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)