فولاد مبارکه در آستانه صنعتی نوین

فولاد مبارکه در آستانه صنعتی نوین
فولاد مبارکه در آستانه صنعتی نوین

آهن پرایس: اولین آزمایشگاه نسل چهارم اتوماسیون صنعتی ( اتوماسیون 4.0) کشور با امضای تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد. این صنعت نسل چهارم اتوماسیون صنعتی در واقع ایجاد یک تحول دیجیتال در صنعت است...

آهن پرایس: اولین آزمایشگاه نسل چهارم اتوماسیون صنعتی ( اتوماسیون 4.0) کشور با امضای تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد.

این صنعت نسل چهارم اتوماسیون صنعتی در واقع ایجاد یک تحول دیجیتال در صنعت است که ارتباطی سخت افزاری و نرم افزاری هوشمند از طریق اینترنت اشیا در محیط صنعتی فراهم می آورد. طی این فرآیند بستری جهت به کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت سیستم ؛ استفاده از زیرساخت های پردازش ابری و محاسبات لبه فراهم می آید. 

به طور کلی در صنعت فولاد از مراحل ابتدایی استخراج سنگ آهن و تولید گندله تا انتهای مسیر تولید به کارگیری هوش مصنوعی می تواند بسیار کارآمد بوده و هوش مصنوعی می تواند در حوزه های مختلفی از جمله ارتباط با مشتریان؛ تحلیل و مدیریت بازار؛ هوشمندسازی فرآیند تعمیر و نگهداری و نظارت بر محیط کار مورد استفاده قرار گیرد که تمامی این مزایا می تواند منجر به کاهش هزینه های تولید شود.   

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ابلاغیه توقف تولید فولادسازان

معاونت فناوری شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: مطابقت با اکوسیستم های جدید دنیا در دستور کار شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. تغییرات جدید با علم روز در تمامی حوزه های صنعتی و علمی دنیا در حال اتفاق است. برای حضور در دنیای پیشرو باید از علم روز و کار زار جدید و هوش مصنوعی بهره برد. در غیر اینصورت از عرصه تولید حذف خواهیم شد. 

ایشان تصریح کرد: با صنعت جدید 4 رویه در پیشروی فولاد مبارکه اصفهان است. اولیه رویه توسعه فرآیندها است؛ فرآیندهایی که منجر به تولید فولاد می گردد و بر اساس فناوری های موجود در عرصه فولاد به کار گرفته می شود.

رویه دوم توسعه محصولات شرکت است؛ از آنجایی که چرخه معرفی، تولید و عرضه محصولات فولادی نسبت به سایر صنایع طولانی تر است، باید این ساز و کار نیز با دقت عمل مورد بررسی قرار گیرد. سومین رویه توجه به طرح تحول دیجیتال است و حرکتی قدرتمند به سوی دیجیتالی شدن در ساز و کار تولید تا عرضه محصولات است. 

چهارمین رویه بسیار حائز اهمیت است که شاید بتوان گفت در ایران به آن توجه چندانی نشده است. اقتصاد چرخشی یا به عبارتی مدل اقتصاد دورانی است که گویا برای نخستین بار در ایران، فولاد مبارکه قصد توجه به این مقوله را دارد. در اقتصاد دورانی مواردی همچون بهینه سازی فرآیندهای زنجیره تامین؛ لجستیک هوشمند و هوشمندسازی سرمایه های انسانی مورد بررسی قرار می گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)