قطب جدید سرمایه گذاران مسکن

قطب جدید سرمایه گذاران مسکن
قطب جدید سرمایه گذاران مسکن

آهن پرایس: بررسی سرمایه گذاری های ساختمانی از رشد در دو استان شمالی کشور و ریزش بالغ بر 50 درصدی در پایتخت نسبت به سال 91 تا کنون خبر می دهد. اعداد و ارقام نشان دهنده ی  رکود مسکن در تهران و در پی آن بیانگر مهاجرت سرمایه های ساختمانی به مازندران و گیلان و رونق...

آهن پرایس: بررسی سرمایه گذاری های ساختمانی از رشد در دو استان شمالی کشور و ریزش بالغ بر 50 درصدی در پایتخت نسبت به سال 91 تا کنون خبر می دهد. اعداد و ارقام نشان دهنده ی  رکود مسکن در تهران و در پی آن بیانگر مهاجرت سرمایه های ساختمانی به مازندران و گیلان و رونق مسکن در این دو استان است. بر همین اساس گویا قطب سرمایه گذاری مسکن در حال جابه جایی به سوی شمال کشور و علی الخصوص گیلان و مازندران است. 

آنچه که پراهمیت است بخش عظیمی از ساخت و سازهای ویلایی در شمال کشور در بافت روستایی انجام شده است؛ که در واقع بدون دریافت مجوز و پروانه ساختمان است. با این وجود و بدون در نظر گرفتن ویلاسازی ها در روستاها بدون دریافت مجوز؛ باز هم آمارها خبر از تعداد زیاد ملک های ساخته شده در شمال کشور دارد. در واقع شهرهای شمالی به مقصد مهاجرت دوم ملکی تبدیل شده اند. 

در واقع مهاجران اول به شمال کشور؛ خریداران ملک هستند. مهاجران دوم؛ مهاجرت سازنده های ملک به بازار شمال کشور به قصد رونق در کسب و کار خویش است. عوامل مختلفی می تواند بر این مهاجرت ها موثر باشد. از جمله این عوامل می توان به افزایش تمایل ساکنان شهرهای بزرگ به زندگی در آب و هوای مساعد و پاکیزه ی شمال کشور اشاره داشت. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: طرح های نیمه کاره بازار مسکن

دومین عامل می تواند افزایش آلودگی در کلانشهرها و شهرهای صنعتی باشد که با افزایش تراکم جمعیت نیز؛ استفاده از وسایل نقلیه شخصی نیز در حال افزایش و قطعا آلودگی بیشتر است. سومین عامل موثر در واقع ساخت آزاد راه ها و اتوبان ها در جاده های شمالی کشور است که مسیر رفت و آمد سریعتر و راحت تر شده است. همانطور که از ترافیک های پنج شنبه و جمعه های جاده های شمال کشور پیداست خیلی از شهروندان تهرانی حتی برای پایان هفته های خود نیز ترجیح می دهند در شمال کشور باشند. 

علت چهارم نیز متاثر از شیوع بیماری کرونا بود که بدلیل محدودیت های سفر و بستن جاده ها برخی از هموطنان تصمیم بر خرید ملک یا تهیه منزل استیجاری در شمال کشور کردند. که در این شرایط منزل در مناطق خوش آب و هوا داشته باشند. همچنین در نهایت امر آخرین دلیل نیز مشاغل دور کار در بازه زمانی شیوع کرونا بود؛ که بدین واسطه ترجیح دادند دور کاری خود را در شمال کشور و ویلای خوش آب و هوا به جا آورند. سرمایه گذاران نیز این فرصت را غنیمت شمرده و به سرمایه گذاری در این مناطق  روی آوردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)