قیمت مسکن به اوج رسید

قیمت مسکن به اوج رسید
قیمت مسکن به اوج رسید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی دو ماه اخیر شاهد انفجار قیمت مسکن بودیم بطوری که برخی مناطق تا 45 درصد رشد قیمت را تجربه کردند. بهروز ملکی کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با افزایش قیمت مسکن بیان کرد: سیاست تعیین قیمت برای مسکن، زمان زیادی است که از چرخه سیاست گذاری در دنیا افتاده و این روش موجب انفجار قیمت می شود. از این رو نمی توان به 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی دو ماه اخیر شاهد انفجار قیمت مسکن بودیم بطوری که برخی مناطق تا 45 درصد رشد قیمت را تجربه کردند. بهروز ملکی کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با افزایش قیمت مسکن بیان کرد: سیاست تعیین قیمت برای مسکن، زمان زیادی است که از چرخه سیاست گذاری در دنیا افتاده و این روش موجب انفجار قیمت می شود. از این رو نمی توان به پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس مبنی بر لزوم قیمت گذاری مسکن خوش بین بود. صرف نظر از اینکه این پیشنهاد را چه کسی ارائه کرده، بدیهی است که فاقد مبانی کارشناسی بوده و در واقع نوعی اظهار نظر کلی است.

وی در ادامه افزود: در گذشته هم این روند رواج داشت به طوری که با شروع رونق در بازار، عده ای پیشنهاد قیمت گذاری با نرخ مشخص برای مسکن را می دادند. این در صورتی است که این سیاست موجب کاهش عرضه مسکن و در نتیجه انفجار قیمت آن در آینده را در پی دارد. از این رو سیاست قیمت گذاری به دلیل عواقبی که دارد، چندین سال پیش از چرخه سیاست گذاری ها حذف شده است.

طبق آمارها در خرداد ماه قیمت مسکن به اوج خود رسیده و قدرت خرید متقاضیان به شدت کاهش یافته است. ملکی در پاسخ به برخی از سولات اینگونه بیان کرد: باید توجه داشت در شرایطی که بیش از 3 میلیون خانه خالی وجود دارد، بهترین راه برای تحریک بازار، توانمندسازی قدرت متقاضیان مصرفی می باشد.

وی افزود: برای کنترل قیمت مسکن باید از ملک های خالی از سکنه مالیات دریافت گردد. زیرا سرمایه گذاران در این بخش به دلیل نوسانات بازار مسکن دست نگه داشته اند و در انتظار افزایش قیمت بیش از پیش ملک خود هستند. از این رو متقاضیان مصرفی و خانه اولی ها که برای خرید مسکن وارد بازار شده بودند، به دلیل کاهش قدرت خرید از انجام معامله صرف نظر کردند که این موضوع می تواند دلیلی برای ایجاد رکود دوباره در بازار باشد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)