قیمت مسکن تیرماه به ثبات می رسد

قیمت مسکن تیرماه به ثبات می رسد
قیمت مسکن تیرماه به ثبات می رسد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در رابطه با پیش بینی های اخیر بیان کرد: گفته های دولت در رابطه با افزایش قیمت در بخش مسکن نمی تواند ملاک مناسبی برای آینده این بخش باشد. دولت در بازار نه عرضه کننده و نه متقاضی است! بنابراین دولت نقشی در بازار ندارد و در طرف تقاضا و عرضه اشخاص حقیقی و بخش خصوصی حضور دارند. طبق مشاهدات روند افزایش 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در رابطه با پیش بینی های اخیر بیان کرد: گفته های دولت در رابطه با افزایش قیمت در بخش مسکن نمی تواند ملاک مناسبی برای آینده این بخش باشد. دولت در بازار نه عرضه کننده و نه متقاضی است! بنابراین دولت نقشی در بازار ندارد و در طرف تقاضا و عرضه اشخاص حقیقی و بخش خصوصی حضور دارند. طبق مشاهدات روند افزایش قیمت در بخش مسکن از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تا ماه آتی هم ادامه دار خواهد بود.
وی در ادامه افزود: مجموعه عواملی باعث رشد قیمت مسکن شده و در نتیجه عدم اطمینان به آینده اقتصادی کشور، موجب بروز چنین نوساناتی شده است. تغییرات نرخ دلار و شرایط سیاست های خارجی و از همه مهم تر تغییر نرخ سود بانکی باعث شد فشار زیادی به بخش مسکن وارد شود. البته این افزایش قیمت ها پایدار نیست و ثبات بازار از تیرماه آغاز خواهد شد. بیشترین افزایش قیمت ها مربوط به منطقه 5 بود که با رشد 45 درصدی مواجه شد. شدت رشد این قیمت ها بستگی به عوامل ذکر شده دارد و به طور یقین در شرایطی که نرخ بهره بانک ها کاهش پیدا کند، حجم نقدینگی به بازار مسکن روانه می شود و افزایش قیمت بازار رشد بیشتری را تجربه می کند. در هر صورت تجربه ها حاکی از آن است که با شروع رونق در بازارهای موازی مانند بازار مسکن ، بازار آهن و بازار ارز قیمت ها دچار نوسان می شود. از سوی دیگر پس از طی دوره های رکود شاهد دوره رونق خواهیم بود که در بخش مسکن حدود 6 ماه است آغاز شده و انتظار می رود که تا 2 الی 3 سال آینده نیز ادامه دار باشد. 
سلطان محمدی افزود: این رونق و افزایش قیمت ها معمولا در فروردین و اردیبهشت ماه طبیعی است اما از نیمه دوم خرداد به ثبات می رسد و در تیرماه آرامش کامل به بازار مسکن باز می گردد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)