قیمت های نجومی علت اصلی رکود مسکن

قیمت های نجومی علت اصلی رکود مسکن
قیمت های نجومی علت اصلی رکود مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، آمارهای منتشر شده از سوی مشاوران املاک نشان می دهد که بسیاری از سازندگان مسکن، به دلیل ورود کامل بازار به فاز رونق انتظار دارند که هر ماه مبلغ چشمگیری بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند. با توجه به اعلام این موضوع که بازار کنونی کشش افزایش قیمت بیش از حد را ندارد و با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان شاهد کاهش موقت معاملات خواهیم بود، اعلام

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، آمارهای منتشر شده از سوی مشاوران املاک نشان می دهد که بسیاری از سازندگان مسکن، به دلیل ورود کامل بازار به فاز رونق انتظار دارند که هر ماه مبلغ چشمگیری بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند. با توجه به اعلام این موضوع که بازار کنونی کشش افزایش قیمت بیش از حد را ندارد و با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان شاهد کاهش موقت معاملات خواهیم بود، اعلام قیمت های نجومی و ادامه این شیوه قیمت گذاری به روند حرکت بازار در مسیر رونق لطمه زیادی می زند.
اما با وجود این موضوع باز هم سازندگان اصرار دارند تا قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز خود را بین چند صد هزار تا یک میلیون تومان نسبت به آخرین معامله ثبت شده در اسفند ماه افزایش دهند. قیمت گذاری های نجومی واحدهای نوساز بیشتر در مناطقی رخ داده که متقاضی واقعی در بازار وجود دارد از این رو این وضعیت در مورد اغلب محله های مناطق لوکس تهران همچون مناطق یک و سه صدق نمی کند. سازندگان در مناطق بالا، با توجه به دوره ی رکود قبلی به این موضوع پی برده اند که نباید به سمت قیمت گذاری نجومی بروند و فقط زمانی به سود دهی می رسند که قیمت های پیشنهادی خود را متناسب با ارزش واقعی ملک مطرح کنند.
برخی از این سازندگان، آپارتمان های تکمیل شده خود را در سال های گذشته نفروخته اند و پس از خالی بودن ملک به مدت دو الی سه سال اکنون فرصت را غنیمت شمرده و از رویه قیمت گذاری سازندگان مناطق مصرفی پیروی نمی کنند. این قیمت های نجومی می تواند دلیل اصلی بازگشت رکود به بازار مسکن باشد زیرا با توجه با اخبار بازار مسکن در این روزها، متقاضیان واحدهای نوساز به دلیل روند افزایشی قیمت نا امید شده اند. همین امر موجب می شود تا حجم معاملات کاهش پیدا کند و بازار به دوره رکود قبلی خود بازگردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)