مروری بر صنعت فولاد

مروری بر صنعت فولاد
مروری بر صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، کاهش تقاضای داخلی صنعت فولاد کشور به دلیل رکود در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و بخش های مختلف به جایی رسیده که تاثیر تحریم های خارجی در مقابل تحریم های داخلی نقش کمرنگ تری را ایفا می کند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، کاهش تقاضای داخلی صنعت فولاد کشور به دلیل رکود در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و بخش های مختلف به جایی رسیده که تاثیر تحریم های خارجی در مقابل تحریم های داخلی نقش کمرنگ تری را ایفا می کند.
این در حالی است که صنعت فولاد را می توان یک از پایه های مهم اقتصاد هر کشوری دانست. برخی محققان حتی مصرف سرانه فولاد را به عنوان یک شاخص جهت ارزیابی صنعتی بودن یک کشور برشمرده اند.بازرگانی فولاد ، یکی از عوامل مهم و مراحل پیش از صادرات است که اکثراً نادیده گرفته شده است. بررسی موضوع بازرگانی محصولات فولادی ایران، به تبیین مشکلات و موانع صادرات این صنعت کمک بیشتری می‌ کند، بر این اساس یکی از مهم‌ ترین موانع صادرات فولاد کشور را قبل از هر موضوعی چه در دوران تحریم و چه در دوران غیر تحریم باید در ضعف بازرگانی فولاد جستجو کرد
صادرات آهن و فولاد ایران، با دو دسته موانع رو برو هستند، یکی موانع داخلی و دیگری موانع خارجی یا بین المللی می باشد.در موانع های داخلی، ضعف بازرگانی در حوزه فروش بین المللی و صادرات آن، یکی از مهم ترین نواقص بخش صادرات نیز می باشد، که مواردی هم چون حمل و نقل زمینی، کرایه ها و عدم حفظ بازار های مورد نیاز این صنعت، کشتیرانی و پهلوگیری کشتی‌های سنگین، سیاست‌ های ارزی دولت را باید مورد توجه قرار داد.
از این رو طبق سیاست های دولت برای دستیابی به رتبه دهم تولید صنعت فولاد در جهان  باید از فرصت ها استفاده شود نه اینکه با ایجاد دست انداز های داخلی، فروش محصولات در بازار داخلی و خارجی را با چالش هایی مواجه کنند که برای حفظ جایگاه فعلی هم، توانی برای صنعت فولاد کشور باقی نماند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)