مزایا و معایب طرح مسکن مهر

مزایا و معایب طرح مسکن مهر
مزایا و معایب طرح مسکن مهر

از بزرگترین پروژه های عمرانی که پس از انقلاب در کشور به اجرا رسید، طرح مسکن مهر بود. با اجرای این طرح در سراسر کشور واحد های مسکونی ساخته شد. ساخت این پروژه باعث شد تا طیف عظیمی از مردم که از طبقه متوسط جامه بودند و همچنین جوانان تا حد قابل توجهی به آینده خود و صاحب خانه شدن امیدوار شوند. دولت پیشین در این مورد عملکرد حمایتی داشت اما این طرح با اشکالاتی همرا شد. 

از بزرگترین پروژه های عمرانی که پس از انقلاب در کشور به اجرا رسید، طرح مسکن مهر بود. با اجرای این طرح در سراسر کشور واحد های مسکونی ساخته شد.

ساخت این پروژه باعث شد تا طیف عظیمی از مردم که از طبقه متوسط جامه بودند و همچنین جوانان تا حد قابل توجهی به آینده خود و صاحب خانه شدن امیدوار شوند. دولت پیشین در این مورد عملکرد حمایتی داشت اما این طرح با اشکالاتی همراه شد. یکی از این مشکلات ساخت واحد های مسکونی بیش از حد تقاضا در برخی از شهر ها می باشد که هزینه زیادی برای ساخت آن ها صرف شده و باید مورد اصلاح قرار بگیرد.
در مدتی که قرار شد این طرح به اجرا رسد، طبق بررسی های انجام شده، 85 درصد از این طرح موفق پیش بینی می شد و نیاز دو طبقه متوسط و ضعیف جامعه را برطرف می کرد. این پروژه بزرگ عمرانی تا حد زیادی توانست موفق عمل کند و موجب شد تا صنعت ساختمان رونق گیرد و بازار مسکن تا حدی از بحران خارج شود. اما در شرایطی که مدیریت ها عوض شد، این طرح تبدیل به یک مشکل بزرگ شد و در پی آن باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای متقاضیان شد. برخی از متقاضیان هم که امیدوار بودند این طرح از سوی دولت حمایت های بسیاری شود، اکنون نا امید شده اند و بسیاری از آن واحد هایشان را تحویل نگرفته اند. اگرچه در این بین وعده هایی داده شده مبنی بر وا گذاری واحد ها با در طرح جایگزینی که مشکلات مسکن مهر در ان حل شده، اما همچنان عملی نشده است. همچنین قرار بود در دولت یازدهم این طرح به پایان رسد که با وجود اینکه اکنون در دولت دوازدهم هستیم، اما هنوز این طرح به پایان نرسیده است.

بنظر می رسد برخلاف آنچه در قانون اساسی درباره مسکن امده(مسکن یک تکلیف قانونی و وظیفه ذاتی دولت است) به این امر مهم توجهی نمی شود. در صورتی که دولت قصد اتمام طرح مسکن مهر را که به نام دولت نهم و دهم است، ندارد، می تواند با تغییر نام و خود طرح آن را به اتمام رساند و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهد.

اخیرا برای اتمام مسکن مهر، اقدامات زیادی در بدنه دولت انجام شده، اما همچنان همکاری بین دستگاه‌ها برای به پایان رساندن این پروژه وجود ندارد و همین امر موجب شده تا هزینه‌های تکمیل مسکن مهر هر روز افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)