مسکن در بورس کالا

مسکن در بورس کالا
مسکن در بورس کالا

آهن پرایس: محمود محمودزاده اظهار کرد:  وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس کالا از ماه ها قبل همکاری خود را آغاز کرده‌اند البته این همکاری از چندین سو پیگیری شده و خوشبختانه نتایج مثبتی در این حوزه ها حاصل گشته است.ایشان افزود: یکی از همکاری های بسیار مهمی که قرار است...

آهن پرایس: محمود محمودزاده اظهار کرد:  وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس کالا از ماه ها قبل همکاری خود را آغاز کرده‌اند البته این همکاری از چندین سو پیگیری شده و خوشبختانه نتایج مثبتی در این حوزه ها حاصل گشته است.

ایشان افزود: یکی از همکاری های بسیار مهمی که قرار است با بورس کالا صورت گیرد برقراری صندوق زمین و مسکن است که مصوبه اصلاح آیین‌نامه آن از سوی دولت گرفته شده است و به شرکت ها و سازمان های ذیربط با وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است تا طرح هایی که در این زمینه دارند را ارائه نمایند.

محمود زاده اذعان داشت: شرایط همکاری در بخش خصوصی از قبل نیز وجود داشته است که با ورود شرکت ها و سازمان های وزارت راه و شهرسازی که توانایی ارائه طرحهای وسیع در حوزه ی مسکن را دارند می‌تواند چشم انداز مطلوبی را برای صندوق زمین و مسکن در بورس کالا را رقم زند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مسیر پر فراز و نشیب وزیر مسکن

معاونت وزیر راه و شهرسازی افزود: در وزارت راه و شهرسازی به استفاده از بازار سرمایه به عنوان تامین سرمایه نگاه ویژه‌ای دارد تا بدین وسیله بتوانیم کمبود منابع مالی که در این بخش وجود دارد را مرتفع نماییم از سوی دیگر مردم نیز قادر به حفظ سرمایه های خود در بازار مسکن خواهند بود.

یکی از برنامه‌های مهمی که در نظر گرفته شده این است که باید از طریق ابزارهای مالی بازار سرمایه در شرایطی قرار بگیرد که طی مراحلی چندگانه مردم  بتوانند در بخش ساخت و ساز مسکن سرمایه گذاری و مشارکت نمایند و در عین حال ارزش اقتصادی سرمایه آنها حفظ گردد و همچنین افرادی که متقاضی مسکن هستند نیز می توانند به رویای داشتن مسکن برسند.

انتشار اوراق سلف موازی مسکن یا به عبارتی همان فروش متری مسکن در بورس رویایی داشتن مسکن را می تواند محقق سازد. محمودزاده در پاسخ به این پرسش که اجرایی شدن همکاری با بورس کالا برای راه اندازی صندوق زمین و مسکن چه زمانی عملیاتی می شود ابراز داشت این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی موجود در نیمه دوم سال جاری اجرایی است و بورس کالا نیز بایستی مجوز های قانونی را از سوی سازمان بورس اوراق بهادار دریافت نماید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)