مسکن در حباب قیمتی

مسکن در حباب قیمتی
مسکن در حباب قیمتی

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، عباس شوکتی کارشناس مسکن با اشاره به اقدامات سوداگرانه برخی از دلالان افزود: برخی از دلالان و سوداگران در بازار می خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و با برهم زدن شرایط بازار مسکن نظام اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کنند. در حال حاضر افزایش قیمت مسکن ادامه دارد و به عقیده کارشناسان از جمله دلایل این افزایش قیمت وجود دلالان در این بازار است.

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، عباس شوکتی کارشناس مسکن با اشاره به اقدامات سوداگرانه برخی از دلالان افزود: برخی از دلالان و سوداگران در بازار می خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و با برهم زدن شرایط بازار مسکن نظام اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کنند.

در حال حاضر افزایش قیمت مسکن ادامه دارد و به عقیده کارشناسان از جمله دلایل این افزایش قیمت وجود دلالان در این بازار است. شوکتی در همایش سراسری انبوه سازان با بیان اتفاقات اخیر در بازار مسکن اظهار کرد: از شش ماهه دوم سال جاری شوک کاذبی به بازار مسکن وارد شد. البته در حال حاضر نیز در همین شرایط بسر می بریم اما با توجه به بررسی های صورت گرفته به این مهم دست یافتیم که این یک حرکت سوداگرانه برای گران کردن حبابی قیمت خانه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به گفته برخی از کارشناسان و فعالان این حوزه مبنی بر 50 تا 60 درصدی حبابی بودن قیمت مسکن، تصریح کرد: متاسفانه برخی از کارشناسان و فعالان در این بخش عمدا آمار هایی به اشتباه و غیرواقعی را منتشر می کنند. در حال حاضر عرضه و تقاضا در بخش مسکن با یک دیگر تناسب ندارند و قیمت ها واقعی نیستند و خریداران واقعی با مقایسه قیمت های کنونی مسکن با قیمت های نیمه ابتدایی سال جاری از ورود به بازار خود داری می کنند.

شوکتی افزود: سزای گرانفروشان نخریدن است و به مردم توصیه می کنم برای خرید خانه دست نگه دارند تا بازار مسکن به ثبات قبلی خود بازگردد.

وی با انتقاد از ادعای بعضی در مورد تاثیر گرانی ارز بر مصالح ساختمانی و به دنبال آن قیمت  مسکن گفت: افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی تاثیرگذار است اما در خانه های در حال ساخت، نه در خانه های چند سال ساخت. افزایش قیمت در بازار آهن آلات ساختمانی تاثیری بر قیمت خانه های چند سال ساخت ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)