مسکن عامل رشد منفی جمعیت

مسکن عامل رشد منفی جمعیت
مسکن عامل رشد منفی جمعیت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مسکن جوانان و سکوت 15 ساله قانون تسهیل ازدواج، اظهار کرد: در رابطه با موضوع ازدواج جوانان و افزایش جمعیت باید اقدامات ویژه ای صورت بگیرد و جای تاسف دارد که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مسکن جوانان و سکوت 15 ساله قانون تسهیل ازدواج، اظهار کرد: در رابطه با موضوع ازدواج جوانان و افزایش جمعیت باید اقدامات ویژه ای صورت بگیرد و جای تاسف دارد که ضریب رشد جمعیت مان شرایط خوبی ندارد و قطعا یکی از بزرگترین عوامل آن حوزه مسکن است.

طرح هایی که در وزارتخانه در حال انجام است و حتی همان وام ودیعه ای که مرحله دوم پرداخت آن آغاز شده است به همین علت بود؛ ما اولویت اول واجدین شرایط دریافت کننده وام ودیعه مسکن را زوج های تازه ازدواج کرده و یا در شرف ازدواج قرار دادیم. سیاست های وزارتخانه در جهت افزایش جمعیت و کمک به زوج های جوان است.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود بیان کرد: نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که اعطای این وام در شرایط سخت اقتصادی هم برای دولت و هم برای مردم است. حدود 20 هزار میلیارد از اعتبارات را تخصیص داده ایم که نامش هم کمک ودیعه اجاره است و مطلع هستیم که با قیمت های موجود مبالغ در نظر گرفته شده کافی نیست.

معاون وزیر راه وشهرسازی از محدود بودن حوزه اختیارات این دستگاه اجرایی گفت: برخی از موضوعات از توان وزارت راه و شهرسازی خارج است؛ بدین معنی که این وزارتخانه می تواند زمین را تامین کند؛ این اقدامات صورت گرفته است و در حال حاضر در گروه هایی که ثبت نام کرده اند، زوج های جوان اولویت دارند به ویژه در صندوق یکم که موسوم به خانه اولی ها است.

محمودزاده با اشاره به صندوق یکم ادامه داد: در حقیقت 650 هزار خانه اولی نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده اند. مجموع تسهیلات این صندوق برای زوجینی است که حساب باز کرده باشند؛ پیش تر میزان پرداختی این صندوق در تهران حدود 160 میلیون تومان، دیگر استان ها 120 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 80 میلیون تومان بود. اواخر سال گذشته نیز ارقامی تحت عنوان وام های ژاله و خرید اوراق که تا 240 میلیون تومان هم قابلیت افزایش داشت، اضافه شد.

وی در ادامه افزود: بخش قابل ملاحظه ای از سود تسهیلات صندوق یکم تسط دولت تامین می شود که با کارمزد 6 و 8 درصد پرداخت می شود. طبق آخرین آمار بیش از 106 هزار تسهیلات در حوزه صندوق یکم، هم برای خرید و هم برای ساخت واحد مسکونی پرداخت شده است. در طرح اقدام ملی هم ما به تمام استان ها اعلام کرده ایم که اگر متقاضی در صندوق یکم ثبت نام کرده و صاحب حساب است در اولویت واگذاری واحد قرار دارد و تسهیلات آن با همان کارمزد قابلیت تبدیل و جابجایی را دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)