مسکن گران نمی شود!

مسکن گران نمی شود!
مسکن گران نمی شود!

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، نوسانات ناشی از نرخ ارز در سه ماه پایانی سال گذشته باعث افزایش 15 درصدی قیمت مسکن شد؛ از این رو بعید به نظر می رسد که در یک برهه زمانی بار دیگر افزایش رخ دهد. حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص جذب سرمایه ها به سوی بازار مسکن بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش نرخ سود بانکی و نوسانات ارزی که در بازار وجود دارد موجب شده تا

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، نوسانات ناشی از نرخ ارز در سه ماه پایانی سال گذشته باعث افزایش 15 درصدی قیمت مسکن شد؛ از این رو بعید به نظر می رسد که در یک برهه زمانی بار دیگر افزایش رخ دهد. حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص جذب سرمایه ها به سوی بازار مسکن بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش نرخ سود بانکی و نوسانات ارزی که در بازار وجود دارد موجب شده تا سرمایه گذاران وارد بازار مسکن شوند. از این سو این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال شد به طوری که قیمت مسکن در شهرهای بزرگ حتی تا 30 درصد هم رشد کرد. 
عقبایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز و تأثیرات آن بر بازار مسکن، احتمال کاهش و برگشت قیمت به دوره ی قبل از رونق بعید به نظر می رسد. نوسانات نرخ ارز مجددا چند روزی است که شکل گرفته و نمیتوان از تأثیر آن بر روی بازار مسکن چشم پوشی کرد اما به هر حال یک بار در بهمن ماه 96 این اثرگذاری در بازارمسکن را شاهد بودیم و قطعا تا اواخر فصل بهار این نوسات نمی تواند اثرگذاری مجدد داشته باشد.
وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود در تابستان سال جاری قیمت مسکن حداکثر تا سقف تورم پیش برود. با توجه به بررسی های میدانی حجم معاملات مردم برای خرید مسکن افزایش یافته اما به دلیل اینکه هنوز ثبات قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد، متقاضیان برای خرید تردید دارند.
طبق آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، متوسط قیمت مسکن شهر تهران در سال گذشته  26 درصد رشد داشت و حتی در برخی مناطق به 40 درصد هم رسید ولی همزمان با رشد معاملات ماه آذر که 50 درصد بود، در اسفند ماه شاهد رشد بسیار اندکی بودیم که این نشان دهنده ناپایداری قیمت در بخش مسکن است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)