مسیر بازار مسکن در آینده

مسیر بازار مسکن در آینده
مسیر بازار مسکن در آینده

قیمت مسکن در حال حاضر واقعی است و دولت برای کنترل این بخش باید نقدینگی را کنترل کند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان با بیان اینکه در ماه های آینده نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، افزود: طی ماه های آینده اندکی از این شیب تند افزایش قیمت کاسته خواهد شد و تعداد معاملات با رشد رو به رو می شود اما باز هم این

قیمت مسکن در حال حاضر واقعی است و دولت برای کنترل این بخش باید نقدینگی را کنترل کند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان با بیان اینکه در ماه های آینده نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، افزود: طی ماه های آینده اندکی از این شیب تند افزایش قیمت کاسته خواهد شد و تعداد معاملات با رشد رو به رو می شود اما باز هم این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در مورد بازار ثانویه ارز افزود: دولت باید برای کنترل نقدینگی زودتر از این تصمیم می گرفت و حالا باید صبر کنیم تا تأثیر این بازار ثانویه را بر بازار مسکن ببینیم زیرا مسکن کالایی است که نیاز به زمان دارد.

پورحاجت افزود: افزایش قیمت مسکن نسبت به بازارهایی همچون ارز، طلا و بازار آهن کمتر بوده است بطوری که ما شاهد افزایش قیمت 100 درصدی در بازار ارز بودیم اما این در حالی است که قیمت مسکن حدود 60 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر این قیمت واقعی است و حباب ندارد اما افرادی که اوایل سال وارد بازار مسکن شده اند قطعا با قیمت های متفاوتی نسبت به سال قبل مواجه شدند زیرا قیمت مصالح ساختمانی همچون قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار بصورت چشمگیری افزایش یافته است. 

وی تصریح کرد: سرمایه تولید کنندگان در ماه های اخیر به نصف شده است و یکی از چالش های اصلی بازار مسکن نیز تولید است و دولت باید راه حلی برای تقویت سرمایه در گردش در نظر بگیرد. برای اینکه مسکن در آینده مسیر رو به بهبودی را داشته باشد باید در آمد خانواده ها افزایش و از سوی دیگر قیمت مسکن نیز کاهش یابد و این کاهش قیمت نیز از مسیر کنترل قیمت مسکن و نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی امکان پذیر است. بنابراین آینده مسکن نیازمند بهبود روش نظارت بر این بخش می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)