مسیر پر فراز و نشیب وزیر مسکن

مسیر پر فراز و نشیب وزیر مسکن
مسیر پر فراز و نشیب وزیر مسکن

آهن پرایس: در این روزها وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید همت وسیعی جهت ساخت یک میلیون واحد  طرح ملی مسکن داشته باشد اما آنچه که پر اهمیت است و شاید چالش پیشروی ایشان ایجاد یک مانع قوی و به عبارتی یک ضربه گیر محکم برای بازار مسکن در مقابل نقدینگی ها و جهش های...

آهن پرایس: در این روزها وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید همت وسیعی جهت ساخت یک میلیون واحد  طرح ملی مسکن داشته باشد اما آنچه که پر اهمیت است و شاید چالش پیشروی ایشان ایجاد یک مانع قوی و به عبارتی یک ضربه گیر محکم برای بازار مسکن در مقابل نقدینگی ها و جهش های پیوسته ی قیمتی است، در کنار تمامی این موارد حدود 70 هزار پروژه نیمه تمام که نیازمند نقدینگی 700 میلیارد تومانی هست هم چالش دیگری است. شاید با قطعیت بتوان اظهار داشت مسیر پرفراز و نشیب در مقابل وزیر مسکن قرار دارد.  

تا کنون با برگزاری 270 نشست نمایندگان مجلس با 19 وزیر پیشنهادی کابینه آیت الله رئیسی، اعضای پارلمان از امروز 30 مرداد ماه آغاز به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی می نمایند و احتمالا تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت. بر اساس شرایط حاکی موجود و نظرات منتشره می توان پیش بینی داشت که اکثر وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد خواهند شد البته برخی از این افراد شانس کمتری دارند اما با توجه به بازخوردهای نسبتا مثبت از سوی نمایندگان مجلس به طور کلی می توان اذعان داشت که رای نسبتا خوبی کابینه رئیسی دریافت خواهد کرد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رفع مشکلات وام ودیعه مسکن

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اخیرا در 15 جلسه کمیسیون های مختلف مجلس شرکت کرده است و برنامه های آتی خود را در دو حوزه مسکن و راه ارائه کردند. البته ایشان در روزهای اخیرا به ندرت در رسانه ها دیده شده است و گویا ترجیح می دهند در مورد جزئیات برنامه های خود بعد از جلسه رای اعتماد صحبت نماید.البته ایشان در گفتگو با برخی از خبرنگاران اعلام داشت که به دلیل حضور در قرارگاه خاتم الانبیا با پروژه های عمرانی و بخش مسکن آشنایی دارد. 

ایشان در توئیت منتشره از خود به وضعیت بازار مسکن اشاره داشت و بیان کرد: اولین گام در حوزه مسکن تعدیل نمودن اجاره در جهت یاری رساندن به قشر آسیب پذیر جامعه است. دومین گام مد نظر ایشان تازه سازی ناوگان فرسوده و ایجاد حمل و نقل سبز بیان کرد و ایشان با اطمینان معتقد است که می توانیم و انجام این دو گام پر اهمیت شدنی است. 

یک از مسائل پر اهمیت ریاست جمهوری در دولت سیزدهم که بارها به آن تاکید داشته است مساله مسکن خانواده های ایرانی است که فی الواقع ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد. آیت الله رئیسی احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی را با قاطعیت هدف گذاری کرده اند و رستم قاسمی نیز بیان داشته که در این مورد بلا شک نهایت تلاش به کار گرفته خواهد شد تا اهداف ریاست محترم جمهوری را عملی نماییم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)