ممنوعیت انتقال امتیاز مسکن ملی

ممنوعیت انتقال امتیاز مسکن ملی
ممنوعیت انتقال امتیاز مسکن ملی

آهن پرایس: بحث مالیات ستانی، یکی از طرح‌هایی است که وزارت راه‌ وشهرسازی جهت ساماندهی بازار مسکن در دستور کار خود قرار داده است که طبق آمار اعلام‌ شده، در حال حاضر حدود ۵/۲ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به‌ منظور...

آهن پرایس: بحث مالیات ستانی، یکی از طرح‌هایی است که وزارت راه‌ وشهرسازی جهت ساماندهی بازار مسکن در دستور کار خود قرار داده است که طبق آمار اعلام‌ شده، در حال حاضر حدود ۵/۲ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به‌ منظور شناسایی آنها، پیامک ‌هایی به صاحبان این واحدها ارسال می ‌شود که در صورت عدم پاسخگویی، واحد مسکونی آنها به ‌منزله واحد خالی تلقی می‌شود. در دو روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم در رابطه با اخذ مالیات از خانه‌های خالی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

ساخت مسکن ملی، دیگر طرحی است که با هدف سامان‌ بخشی به بازار و تامین مسکن برای اقشار کم ‌درآمد جامعه در شرایط کنونی اقتصادی در نظر گرفته شده است که آخرین اطلاعات از آغاز ثبت ‌نام دوباره این طرح در ۱۶۳ شهر از هفته جاری خبر می‌دهند. در ضمن، با توجه به اقدام برخی سودجویان برای خرید امتیاز مسکن ملی از متقاضیان، مدیرکل راه‌ وشهرسازی ممنوعیت واگذاری این طرح را اعلام کرد.

پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر هیات دولت در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهوری قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم را برای اجرا به وزارت اقتصاد ابلاغ کرد. بر اساس قانون مزبور هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ‌ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های مندرج در این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه می‌شود. همچنین واحدهای نوساز پس از ۱۲ ماه و در طرح‌های انبوه‌سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی، مشمول مالیات مذکور می‌شوند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر عنوان حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد. به گزارش اداره ارتباطات راه ‌و شهرسازی تهران، خلیل محبت ‌خواه با اشاره به اقدام برخی افراد سود جو برای خرید امتیاز مسکن ملی از متقاضیان افزود: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)