منتفی شدن جهش قیمت مسکن

منتفی شدن جهش قیمت مسکن
منتفی شدن جهش قیمت مسکن

محمدامیرزاده عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران،تغییر و جهش در نرخ مسکن را رد کرد و  پیشنهاداتی مبنی بر استفاده بهتر از واحد های خالی مسکن مهر  ارائه داد. طی 10 سال گذشته، حدود 2 میلیون واحد مسکونی به واحدهای خالی اضافه شده است. وزیر راه و شهر سازی در گفتگویی ارزش تعداد واحدهای خالی دوبرابر ارزش بوس در کشور اعلام کرده است، خانه های خالی که سرمایه های بزرگی محسوب می شود ولی بدون استفاده در جای 

محمدامیرزاده عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران،تغییر و جهش در نرخ مسکن را رد کرد و  پیشنهاداتی مبنی بر استفاده بهتر از واحد های خالی مسکن مهر  ارائه داد.

طی 10 سال گذشته، حدود 2 میلیون واحد مسکونی به واحدهای خالی اضافه شده است. وزیر راه و شهر سازی در گفتگویی ارزش تعداد واحدهای خالی دوبرابر ارزش بوس در کشور اعلام کرده است، خانه های خالی که سرمایه های بزرگی محسوب می شود ولی بدون استفاده در جای جای شهرها جا خوش کرده اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در باره روش هایی برای ورود خانه های خالی به بازار مسکن، گفت: این خانه های خالی نتیجه تلاش دوبخش از اقتصاد کشور می باشد. بخش اول آن، بخش خصوصی می باشد که با امیدواری از افزایش قیمت مسکن در چندین دهه سرمایه گذاری های متعدد کرده است اما در حال حاضر با عدم تقاضا مواجه شده و سرمایه اش خوابیده است. بخش دوم نتایج بدست آمده از تلاش های دولت می باشد، که تلاش برای خانه دار کردن قشر ضعیف و متوسط جامعه باعث شده تا خانه هایی در حاشیه شهر ها و در روستاها ساخته شده و در حال حاضر مکان مناسبی برای سکونت نمی باشد و همین امر موجب شده تا به میزان خانه های خالی در کشور افزوده شود که تنها دلیل افزایش خانه های خالی، مکان یابی اشتباه برای ساخت خانه از سوی دولت می باشد.

محمدامیرزاده در ادامه افزود: عدم مطالعه درباره منطقه ای که قرار بوده در آن واحدهایی ساخته شوند باعث شده تا به نتایج خوبی در بخش مسکن دست نیابیم و در حال حاضر برای مدیریت کردن این واحدهای خالی نباید بدون مطالعه و تحقیقات هیچ اقدامی را انجام داد. برای ایجاد آبادی در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده است باید از روش های اقلیم یابی ، سنجش استعدادها و مطالعه جمعیت منطقه استفاده کنیم. همچنین ایجاد شهرک های صنعتی از دیگر راه ها می باشد که نباید در انجام آن عجله کرد و باید تحقیقات لازم را انجام داد.

امیرزاده در پایان اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده، بازار مسکن دیگر حباب قیمتی گذشته را تجربه نخواهد کرد و روند مهاجرت به شهر های بزرگ در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است و انگیزه مردم برای سکونت در شهرهای بزرگ کم شده است. به همین دلیل بنظر نمی رسد بازار مسکن جهش چندانی مانند سال های گذشته داشته باشد. از طرفی دیگر افزایش قیمت در پایه های ساخت مسکن مانند مصالح باعث خواهد شد تا شاهد رونق دوباره در بخش مسکن باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)