منع افزایش نرخ اجاره در شهرهای کوچک

ممنوعیت بالارفتن نرخ اجاره مسکن در شهرهای کوچک
منع افزایش نرخ اجاره در شهرهای کوچک

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور عنوان کرد: نرخ اجاره شهر های کوچک در سال 96 به دلیل تعادل نداشتن در عرضه و تقاضا افزایشی نداشته و باید نرخ اجاره بهاء سال 95 لحاظ شود.حسام عقبائی گفت: باتوجه به اینکه نرخ مسکن شاخه اصلی در تعیین نرخ اجاره بهاست، بنابراین نرخ اجاره منوط قیمت مسکن است.وی ادامه داد: ما هرساله شاهد افزایش نرخ اجاره بها هستیم،این در حالی است که قیمت مسکن ...

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور عنوان کرد: نرخ اجاره شهر های کوچک در سال 96 به دلیل تعادل نداشتن در عرضه و تقاضا افزایشی نداشته و باید نرخ اجاره بهاء سال 95 لحاظ شود.حسام عقبائی گفت: باتوجه به اینکه نرخ مسکن شاخه اصلی در تعیین نرخ اجاره بهاست، بنابراین نرخ اجاره منوط قیمت مسکن است.

وی ادامه داد: ما هرساله شاهد افزایش نرخ اجاره بها هستیم،این در حالی است که قیمت مسکن از سال 92 هیچگونه افزایشی نداشته است.عقبایی افزود:از دلایل رشد بی رویه و غیر منطقی مسکن میتوان به تعادل نداشتن  بین عرضه و تقاضا و همچنین نبود تعادل بین تعداد واحد ها  برای اجاره با تعداد متقاضیان اشاره کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: ما پیشنهادمون به دولت برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و سوداگر این است که هرچه سریعتر سیاست های پولی و بانکی خود را تصحیح کند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اجاره مسکن این است که هیچ سازمانی مسئولیت قیمت گذاری در بخش مسکن را به عهده نمیگیرد و این امر موجب می شود تا مالکان نرخ اجاره را تعیین کنند.

 عقبایی ادامه داد: ما درخواستی که از دولت داریم این است که با توجه به اینکه به اواخر طرح مسکن مهر نزدیک می شویم هرچه سریعتر طرح مسکن اجتماعی را آغاز کرده تا شاهد تعادل در این بخش باشیم.

وی تصریح کرد : با ایجاد فضای رقابتی در بخش تولید و با افزایش عرضه میتوان نرخ اجاره مسکن را کم کرد تا بازار مسکن بدون افت و خیز داشته باشیم.

عقبایی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه معاملات روند صعودی گرفته است ، گفت : در این دوران بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت در حوزه خرید و فروش را ندارد.
وی تاکید کرد : نرخ اجاره شهر های کوچک در سال 96 به دلیل تعادل نداشتن در عرضه و تقاضا افزایشی نداشته و باید نرخ اجاره بهاء سال 95 لحاظ شود..
وی افزود:سهم مسکن در سبد خانوار در کشور با توجه به سیل نزولی در آمدهای مردم و افزایش قیمت مسکن ، از 28 به 35 درصد رسیده و مسکن سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد : مستاجران توانایی پرداخت نرخ اجاره افزایش یافته را ندارند.
وی با اعلام اینکه در کشور حدود 67 درصد مردم مالک و 33 درصد مستاجر هستند ، گفت : رتبه ایران از نظر تعداد مستاجران بسیار خوب است و در سایر کشورها60 درصد مستاجر هستند اما دغدغه های مستاجران ما را ندارند.
وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن باید روند افزایشی داشته باشد تا مستاجرین احساس آرامش کنند ، گفت : حداکثر رشد اجاره بها در شهرهای بزرگ بین 7 تا 10 درصد نسبت به سال 95 است.
عقبایی ادامه داد: به مشاوران املاک پیشنهاد می کنم برای توجیه مالکین در جهت کاهش نرخ های اجاره تلاش کنند تا بازار آرامی داشته باشیم.

 

 

برای تحلیل بازار مسکن، تحلیل بازار آهن و همچنین پیش بینی بازار آهن  اینجا  را کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)