موج افزایش قیمت مسکن

موج افزایش قیمت مسکن
موج افزایش قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، موج افزایش قیمت ایجاد شده در بازار به دلیل وجود ناترازی در عرضه و تقاضای مصرفی می باشد که مشکلات سیاسی و اقتصادی بر شدت آن می افزاید. همانطور که قابل درک است، افزایش 30 درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه موج جدیدی در بازار مسکن ایجاد کرده است. برای بسیاری از صاحبان ملک و سرمایه گذاران، افزایش قیمت نوید بخش رونق دوباره بازار کسب و کار است اما 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، موج افزایش قیمت ایجاد شده در بازار به دلیل وجود ناترازی در عرضه و تقاضای مصرفی می باشد که مشکلات سیاسی و اقتصادی بر شدت آن می افزاید. همانطور که قابل درک است، افزایش 30 درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه موج جدیدی در بازار ایجاد کرده است. برای بسیاری از صاحبان ملک و سرمایه گذاران، افزایش قیمت نوید بخش رونق دوباره بازار کسب و کار است اما از سوی دیگر این شرایط برای متقاضیان مسکن و خانه اولی ها نگران کننده است. این التهابات ایجاد شده در بازار مسکن، تا حدی به اردیبهشت ماه نیز سرایت کرده است اما با شروع ماه مبارکه رمضان، تب تند افزایش قیمت کمی مهار شده است.  
بسیاری از کارشناسان ریشه افزایش قیمت های یاد شده را به دلیل تحولات سیاسی بازار می دانند در حالی که تحولات درونی بازار مسکن نیز نقش تعیین کننده ای در ایجاد شرایط مطلوب دارد. از زمان بروز التهابات اخیر به دلایل مختلفی بازار مسکن توان پاسخگویی به تقاضا را نداشته است. حتی با وجود مازاد عرضه در واحدهای میان متراژ، بازهم مصرف کنندگان توانایی خرید این واحد ها را ندارند زیرا قیمت های جاری بسیار تند و به دور از توان مالی مسکن اولی هاست. 
همانطور که طی چند ماه اخیر مشاهده کردیم، بازارهای دیگر از جمله بازار ارز، طلا و کالاهای مصرفی با دوام  به دلیل نقدینگی بالاتر جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارند. همین موضوع موجب می شود تا جریان ورود سرمایه به بازار مسکن به کندی پیش رود!
در مجموع به نظر می رسد موج افزایش قیمت به راه افتاده در بازار مسکن متأثیر از عدم توازن در عرضه و تقاضا است و اگر در چنین شرایطی که بخش مسکن با افزایش روز افزون قیمت ها مواجه است، تدابیری اندیشیده نشود، بازار مسکن وارد فاز جدیدی از رکود به نام «رکود تورمی» خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)