میزان تقاضا در بازار مسکن به صفر رسید

میزان تقاضا در بازار مسکن به صفر رسید
میزان تقاضا در بازار مسکن به صفر رسید

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حجم معاملات مسکن و سطح قیمت آپارتمان ها طی دو ماه گذشته برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. بررسی ها حاکی از آن است که به رغم کاهش حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان جهش چشمگیری داشته است. تعداد معاملاتی که در خرداد ماه انجام شد نشان دهنده عقب نشینی تقاضای مصرفی است می باشد که این امر حاکی از ورود سفته 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حجم معاملات مسکن و سطح قیمت آپارتمان ها طی دو ماه گذشته برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. بررسی ها حاکی از آن است که به رغم کاهش حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان جهش چشمگیری داشته است.

تعداد معاملاتی که در خرداد ماه انجام شد نشان دهنده عقب نشینی تقاضای مصرفی است می باشد که این امر حاکی از ورود سفته بازان به این بازار می باشد. بالاترین تورم ملکی در 5 سال گذشته، برای خرداد ماه امسال به ثبت رسید و این نشانه ی ورود سرمایه گذاران غیر مصرفی به بازار است. این تورم بطوری است که میانگین قیمتی در هر متر مربع در شهر تهران به 6 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.از این سو جهش های پی در پی قیمت مسکن طی 6 ماه گذشته موجب شد تا رونق از بازار مسکن کنار برود و میزان تقاضای مصرفی در این بخس به صفر برسد.

این جهش قیمتی به اندازه ای است که مرز 40 درصد را رد کرده و در شرایطی اتفاق افتاده که حجم معاملات خرید آپارتمان در تهران نسبت به پارسال 3 درصد افت را نشان می دهد. در مقایسه با ماه مشابه در سال 96، امسال حجم معاملات 22 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر نیز بدون آنکه ابعاد بازار معاملات مسکن بزرگ تر شود، سطح قیمت ها روز به روز در حال افزایش است. پیش بینی ها حاکی از آن بود که در خرداد ماه امسال با عبور از ماه رمضان دور موتور تورم مسکن نیز کند می شود اما این شیب نه تنها کم نشد بلکه با افزایش چشمگیری نیز مواجه شد! همین افزایش قیمت بی رویه و غیر معقول موجب شده تا تقاضا عقب نشینی کرده و بازار مسکن به دست دلالان و سفته بازان افتاده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)