میلگرد محور افزایش قیمت در بازارآهن

میلگرد محور افزایش قیمت در بازارآهن
میلگرد محور افزایش قیمت در بازارآهن

کارشناسان معتقدند که در هفته‌های اخیر روند کلی قیمت در بازار مسیرهای مختلفی برای رشد قیمت طی کرده است. سیر شکل گرفته در بازار آهن با محوریت میلگرد نشان از افزایش شتاب رشد قیمت‌ها در یکی، دو روز اخیر دارد گویی ...

کارشناسان معتقدند که در هفته‌های اخیر روند کلی قیمت در بازار مسیرهای مختلفی برای رشد قیمت طی کرده است. سیر شکل گرفته در بازار آهن با محوریت میلگرد نشان از افزایش شتاب رشد قیمت‌ها در یکی، دو روز اخیر دارد گویی آتش‌فشان بازار آهن تازه به غرش افتاده است اگرچه در مورد دورنمای این رشد قیمت‌ها نمی‌توان اظهارنظر صریحی داشت.

نوسان قیمت‌ها در بورس‌کالا نیز در روزهای اخیر به افزایش نرخ در بازار داخلی کمک کرده گویی معاملات بورس‌کالا سوخت اصلی برای افزایش نرخ در بازار داخلی را فراهم کرده است. معاملات دو روز ابتدایی مصنوعات فولادی در بورس‌کالا محرک مهمی برای تداوم رشد نرخ در بازار داخلی بود که حتی می‌توان بخشی از شتاب رشد قیمت‌ها را به همین معاملات نسبت داد. البته ذات عرضه و تقاضاست که در بورس‌کالا یا هر بازار دیگری قیمت‌ها را تعیین می‌کند و هجوم تقاضا در برابر عرضه‌های موجود تاکنون رشد قیمت‌ها را در بر داشته است. 

 به‌صورت مختصر می‌توان گفت که رشد بهای قراضه در کنار مشکلات جمع‌آوری آن در روزهای سرد سال در کنار افت تولید در بسیاری از کارخانه‌هایی که در تولید و عرضه قراضه نقش دارند به رشد بهای شمش منجر شد و افزایش قیمت شمش هم به رشد قیمت تمام شده میلگرد انجامید که در نهایت بخش‌های اصلی در بازار مصنوعات فولادی را در بر گرفت. این روند کلی البته در آمارهای بورس‌کالا هم قابل رهگیری است که در هفته‌های اخیر به آن اشاره کردیم. در دو هفته اخیر رشد قیمت‌ها به نسبت متعادل بود ولی در هفته جاری شاهد اوج گرفتن شتاب رشد قیمت‌ها هستیم آن‌هم در شرایطی که جو روانی موجود در بازار از این روند افزایشی حمایت کرده است.

به گزارش آهن پرایس، در شرایطی که بازار بعد از ماه‌ها ثبات قیمت‌ها اولین جرقه رشد نرخ را تجربه کرد و باز هم آرامش نسبی حاکم شد، گام دوم جرقه‌های رشد قیمتی هم قابل پیش‌بینی بود و هم منطقی به‌نظر می‌رسد آن‌هم در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی نه تنها سود اقتصادی کافی را از تولید به دست می‌آوردند بلکه یا در نقطه سر به سر بوده یا حتی با فرض برخی بدهی‌ها، در فاز زیان قرار داشتند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • محمدی
    محمدی1398/08/23 - 09:07 پاسخ

    داداش من کسی خودشو گول نزه مصرف کننده باید خرید انجام بدی از این به بعد بازار رو به بالاست من خودم ۴۲۰۰ خریدم

  • مالک
    مالک1398/08/22 - 18:57 پاسخ

    واقعا به این میگن حرف حساب ولی کی گوش بده خدا میودنه خب دیگه باید یه جورایی خودمونو خالی کنیم

  • مجید
    مجید1398/08/22 - 12:40 پاسخ

    سلام ، اگر توجه داشته باشید کالاهایی که یه جورایی به دولت وصل هستند با وجود کاهش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم ، همچنان سیر صعودی دارند مثل خودرو ، مصالح ساختمانی ، آهن آلات . چون اینها هرچی گرونتر فروخته بشن دولت فربه تر خواهد شد حالا میخواد فشار به ملت بیاد یا نیاد برای کسی مهم نیست دولت فقط به فکر جیب خودشه !!!!!!!!!!!!!!!! ولی در عوض ، تولیدات کشاورزان رو به قیمتهای خیلی پایین میخرن ، مثل گوجه و گندم و غیره حالا میخواد کشاورز ضرر کنه یا نه برای دولت مهم نیست چون خودش در سود و زیان سهیم نیست !!!! در حال حاضر قیمت گوسفند زنده رو از کیلویی 50هزار رسوندن به 28هزار ، حالا میخواد عده ای دامدار ضرر کنن یا نه برای دولت مهم نیست چون خودش در سودو زیان سهیم نیست !!!! اونوقت نمیتونن قیمت آهن رو برسونن به 500هزار ؟ معلومه که میتونن ولی اینکار رو نمیکنن چون دولت در سود و زیان آن سهیم هست هرچه قیمت پایین باشه به نفع ملت و ضرر دولته و هرچی قیمت بالا باشه به نفع دولت و ضرر ملته ، خب دولت ما کدوم رو داره انتخاب میکنه ؟!!!! بعد ما ملت واسه سخنرانی این آقایون تجمعات هزاران نفری تشکیل میدیم و کف و هورا میکشیم !!! به خاطر کدوم گشایش اقتصادی آخه!!! نامردها آهن که دیگه صفر تا صدش تولید داخله چرا اینقدر گرون !! اینها فک میکنم هیچ گونه اعتقادی ندارند . وما هم چقدر صبرمون زیاده واقعا !!!!!! هرچی بیشتر فشارمون میدن بیشتر تشکر میکنیم .

    • غلام
      غلام1398/08/22 - 14:44

      آفرین.دمت گرم