میلگرد کلاف و کاربرد های آن

میلگرد کلاف و کاربرد های آن
میلگرد کلاف و کاربرد های آن

آهن پرایس: میلگرد ها در دو حالت شاخه و کلاف، تولید و به بازار عرضه می شوند، به کلاف های پیچیده با سایزهای کوچک میلگرد کلاف گفته می شود که به دو دسته آجدار و ساده تقسیم میشود .میلگرد کلاف از شمش های فولادی در کوره های حرارتی تا 1100 درجه گرم شده و پس از عبور از ...

آهن پرایس: میلگرد ها در دو حالت شاخه و کلاف، تولید و به بازار عرضه می شوند، به کلاف های پیچیده با سایزهای کوچک میلگرد کلاف گفته می شود که به دو دسته آجدار و ساده تقسیم میشود .میلگرد کلاف از شمش های فولادی در کوره های حرارتی تا 1100 درجه گرم شده و پس از عبور از غلتک ها و انجام چند فرآیند، میلگرد به دور یک حلقه پیچیده شده و با انتقال به واحد خنک کننده تولید می شوند.

میلگرد کلاف ساده از سایز ۵.۵ تا ۱۶ میلی متر تولید و به بازار عرضه می شود این محصول در کارخانه ها تا سایز 12 میلی متر تولید می شود که به درخواست متقاضیان به صورت سفارشی در سایز های مختلف نیز تولید می شد همچنین به سایز های ۵.۵ تا 8 این محصول مفتول نیز گفته می شود. میلگرد کلاف آجدار نیز همانند میلگرد آجدار شاخه ای در استاندارد های A2 و A3 تولید می شود و این محصول با قیمت بالاتری از میلگرد کلاف ساده در بازار عرضه می شود. 

نوع دیگری از دسته بندی میلگرد کلاف براساس مقدار کربن این محصول می باشد که به سه دسته وایر راد کم کربن، وایر راد متوسط و وایر راد پُر کربن تقسیم می شود که وایر راد کم کربن همانطور که از نامش پیداست کربن پایینی دارد و با این حال جوش پذیری بالا و کش پذیری مطلوبی دارد همچنین وایر راد متوسط در اکثر کارخانه ها به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد که در تایر سازی و فنر سازی نیز کاربرد دارد و وایر راد پُر کربن نیز دارای کربن زیادی است که موجب کاهش انعطاف پذیری و چکش خوری این محصول می شود.

در ادامه می توانید این دانشنامه را نیز مطالعه کنید: تیرآهن هاش و کاربردهای آن

این محصول در صنعت و همچنین در ساختمان سازی نیز کاربرد های فراوانی دارد. میلگرد کلاف در ساختمان سازی در تقویت استحکام سازه های بتنی، تقویت ستون ها، استحکام اتصالات گازی، استحکام بلوک های نسوز و ... مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش صنعت نیز در صنایع الکترود سازی و جوشکاری، فنرسازی، تولید تایر، ساخت پیچ و مهره، خودرو سازی و  سیم های برق و دکل ها کاربرد دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد کلاف از سایت آهن پرایس دیدن نمایید و یا جهت خرید میلگرد کلاف با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)