نا امیدی متقاضیان مسکن از کاهش قیمت

نا امیدی متقاضیان مسکن از کاهش قیمت
نا امیدی متقاضیان مسکن از کاهش قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، موثرترین دلیل رشد جهشی قیمت از دید برخی صاحب نظران این حوزه افزایش ناگهانی نرخ ارز بوده است؛ از این رو اگر کاهش قیمت ارز مستمر و بدون نوسان باشد، فراز و نشیب های این بازار هم فروکش خواهد کرد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، موثرترین دلیل رشد جهشی قیمت از دید برخی صاحب نظران این حوزه افزایش ناگهانی نرخ ارز بوده است؛ از این رو اگر کاهش قیمت ارز مستمر و بدون نوسان باشد، فراز و نشیب های این بازار هم فروکش خواهد کرد.

دوره رکود چند ساله بازار مسکن از مهر پارسال رو به اتمام قرار گرفت و میزان معاملات خرید و فروش مسکن با شیب ملایمی افزایش یافت. هر چند مسئولان وزارت راه و شهر سازی مدعی بودند که بازار مسکن دیگر کشش و ظرفیت افزایش قیمت را ندارد اما رفته رفته شیب افزایش قیمت ها تندتر شد تا اینکه در کلانشهر تهران به بیش از 90 درصد هم رسید. با اینکه مسکن نسبت به سایر بازارها کمترین وابستگی به ارز و دلار را داشت اما نتوانست در برابر هجوم نقدینگی پس از کاهش ارزش پول ملی کشور دوام بیاورد.

در روزهایی که با ریزش ارزش ریال در برابر دلار مواجه بودیم مردم برای حفظ سرمایه خود دست به تبدیل نقدینگی خود به دارایی از جمله مسکن، طلا و سکه ... زدند؛ بنابراین با افزایش تقاضا و کمبود عرضه در بازار، قیمت ها به صورت جهشی افزایش یافت که مسکن هم مستثنا از این جریان نبود.

طبق گزارش های رسمی از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی در نقاط شهری کشور در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته بیش از 44 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین جریان دلالی و سوداگری هم تاثیر قابل توجهی در این رشد قیمت های غیر منطقی داشته است. همین افزایش جهشی قیمت ها  موجب کاهش میزان معاملات مسکن شده به طوری برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازار مسکن پس از دوره کوتاه رونق، دوباره وارد دوره رکود شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • عامل فروش
    عامل فروش 1398/01/31 - 12:22 پاسخ

    با این ترفندها نمی توانیم مردم را وادار به خرید میلگرد بکنیم چون واقعا الکی خیلی قیمت میلگرد را بالا بردند الان هم طبق نظر کارشناسان واقعا حدود ۸۰۰ تومان حباب در قیمت میلگرد هست